Kasp0me Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Heisann.Jeg har da bestilt meg en schecter hellraiser 8-C 8-strengers gitar. Denne gleder jeg meg noe sykt til!Har spilt trommer i 16 år, og også spilt gitar i en god del år.Har dere noen tips om hvor man kan lære teknikker etc? Noen bra nettsider etc?Takk for svar, mvh Kaspar Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 se videoer på nettet over teknikker du liker, lær deg skalaer, opp og ned frem og tilbake i mente. øve øve øve! Er det ikke kansje bedre å starte med en 6-strenger ? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Sykt grom lyd i 8 strengers da. 1 Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Hmm, jeg ser det sånn. Har spilt trommer såpass lenge, noe jeg irriterte meg over da jeg gikk over på dobbelpedal var at jeg måtte legge om spillestilen samt "begynne på nytt". Derfor hopper jeg inn i en stor flora med 2 ekstra strenger Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hmm, jeg ser det sånn. Har spilt trommer såpass lenge, noe jeg irriterte meg over da jeg gikk over på dobbelpedal var at jeg måtte legge om spillestilen samt "begynne på nytt". Derfor hopper jeg inn i en stor flora med 2 ekstra strenger Du likte ikke overgangen fra enkeltpedal til dobbelpedal, så du byttet heller til gitar? Og ikke bare vanlig gitar, men 8-strengers gitar? Fordi du synes overgangen var for stor med en ekstra pedal?? Logisk. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Tenker psykisk tilrettelagt da. Hvis man bruker hodet så kanskje man skjønner sammenhengen? Jeg har spilt trommer i 15 år og mestrer dobbeltpedal den dag i dag. er jo tross alt 10 år siden jeg først begynte med det på trommer! Men jeg husker det var masse som måtte gjøres oppi knollen for å endre på oppsettet som jeg da hadde med hihat etc. Nye teknikker som måtte mestres som hadde vært like greit å kunne allerede fra start. Derfor hopper jeg likesågreit fra 6 og rett over på 8-strenger. Mindre t-skje, eller? Endret 7. oktober 2013 av Xenom Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg pleier trenge krydderskje, men det gikk fint med teskje denne gangen. Jeg trodde du istedenfor å bytte fra enkel- til dobbelpedal, ville bytte fra trommer til gitar, og til og med 8-strengs fordi det var en mindre overgang enn å bare bytte pedal. 1 Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Nei, er nok bare meg og min sinnsykt dårlige forklaring på hvordan alt henger sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå