Gå til innhold

Ny Butikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og bare så det er sagt så er vi nerder meeeget skeptisk til nye medlemmer med 4-5 poster som reklamerer for en nyoppstartet webshop. Det er lett å tenke seg at den nye medlemmen og den nye webshoppen har felles interesser. Sier dette bare som en advarsel i tilfelle det i fremtiden blir interessant å drive reklame for webshoppen her på forumet. Det er et par webshopper som har brennt fingrene sine kraftig på slikt før, uten å igjen nevne navn og drite dem ut...

 

Bare til advarsel, dette er ikke ment som en direkte beskyldning. thumbsup.gif

 

DrErling

Enig og mistanken blir ikke mindre av at poster er fra Horten hvor butikken også befinner seg.........

 

Nå kan det faktisk hende at det bor mer enn 2 personer i horten :)

Dessuten vil nok hortens innbyggere faktisk ha en butikk som klarer å konkurrere med komplett sine priser. Da slipper man å kjøre 2 mil, samt betale den ekstra avgiften som det koster å kjøpe en vare i "datakjedens" butikk. Uansett, Horten er en by.. (JA BY) med 15.000 innbyggere. Så jeg syns det er direkte teit å anklage deimos for å ha interesser i butikken

Lenke til kommentar

Kjenner Deimos litt jeg...

Og kan faktisk si det slik at Deimos "kjenner" han som driver butikken, men der stopper det også. Han har ingen annen tilknytting til butikken en at han er villig til å gjøre litt reklame for en kompis.

 

Han har ingen vinning med å reklamere for dem på noen måte :)

 

La merke litt tidligere i tråden at man trodde de rippet off part nummrene til komplett hos webshoppen til Xdata.

Vel var det ingen som kunne tenke seg atde bruker samme levrerandør av deler da???

De dele nummrene stammer alle fra Norek - som levere deler til komplett og utallige mange andre data bedrifter.

 

Den jeg jobber i feks har nesten bare deler fra norek, ( utenom "merke" vare spesifike deler )

 

Synes buttiken ser bra ut hittil og håper de klarer seg gjennom denne VELDIG harde bransjen de jobber i.... er desverre ikke mye som svinger mellom inntjening og tap om dagen...

 

-P-

Lenke til kommentar
Jepp sånn er livet. Og ukas tilbud til komplett som en snakket om her tidligere er det ikke mulig å komme rundt, pga spesielle avtaler mellom norek og komplett.. som komplett eier hehe. Men, men er bare å vente en uke :p

 

Mener å huske at Norek og Koplett nå er blitt to bedrifter, men de "eies" av nesten samme folkene :) hehe skal ikke være enkelt..

Lenke til kommentar
Mener å huske at Norek og Koplett nå er blitt to bedrifter, men de "eies" av nesten samme folkene :) hehe skal ikke være enkelt..

 

Stemmer nok dette, begge er en del av (og eies av) Norkom-gruppen. Jeg har selv tidligere hatt en webshop og ettersom man ganske enkelt får ferdige prislister i excelformat fra Norek er det jo bare å legge på avanse og importere rett inn i sin webløsning.

 

Bare for å kaste en idè ut i luften; hva om man startet en webshop med rene innkjøpspriser og bare tok kr 100,- i provisjon pr handel uansett beløp man handlet for? Mener å ha sett et sted at noen gjorde det med stor suksess...

 

::Dan

Lenke til kommentar
Dt burde vert mulig å komme inn på sida med OPERA da (kjører 7.20)

 

Det er det også, men mange som sliter med 7.20..

Selv kjører jeg 7.11 med "Identify as Opera" og det er ingen problemer. så jeg tror det er ganske sikkert at det er Opera selv som har driti seg ut der :)

Lenke til kommentar
Ser dere har skrevet om butikken min her. Hyggelig det. Jeg har ikke planer om å raide forumer og drive egenreklame ;)

 

Mvh

 

Ebbrey (Xdata)

 

Mulig å hente varer direkte hos dere eller ? Isåfall kan du jo tjene litt ekstra på det da dette ikke tilbys hos komplett :-)

 

Til de som kikker bare på pris så er jo xdata både under og over på pris på noen varer...

Lenke til kommentar

en lignende post ligger også i hardware forumet.

 

mener en ny butikk bør heller sende avgårde et kabinett eller noe som kun denne butikken har for omtale på hardware for å få oppmerksomhet og ikke legge slike reklameposter rundt om på forumet.

Jeg tar ikke butikken seriøs når det er slik den går frem for å få litt billig reklame.

 

Men ser jeg feks et kabinett med god karakter og teksten under:

takk til Extreme data for utlån av kabinettet. Legger også til en konkurranse på noen dager der vinneren får kabinettet fritt tilsendt i første premie stiller jeg meg i større grad positiv til butikken.

 

nei slike reklametråder klarer jeg meg veeeeldig fint uten.

 

driter egentlig om der slik at han som poster har 200 poster, men tilfeldigvis kjenner er kompis til tanta til onkelen til bestefaren sin tremenning og ikke har direkte kontakt med butikken selv om den ligger i etasjen under.

Lenke til kommentar

Hmm, hva med en forumbruker som har vært med siden dag #1 på forumet, og tilbringer en smule tid her...

 

Hva om han plutselig fikk interesser i en webshop. Hvordan skulle han da forholde seg til forumet? Skulle hans råd/tips oversees totalt, eller stoler folk på at personen klarer å la være å drive "snikreklame", men svare på en objektiv måte?

 

Var det galt av HPFaale i mircroplex og "bryte inn" i diskusjoner som omhandlet komponenter fra hans webshop, for å oppklare/tipse etc? (nå gjør ikke de det lengre men, uansett)

 

Burde det være totaltforbudt for folk med eierinteresser i f.eks webshopper å være aktiv på forumet?

Hva om disse personene overhodet ikke la skjul på at de hadde interesser i en butikk, men skrev i signaturen at de representerte (offisielt eller uoffisielt) en bestemt butikk.

 

Hva er best:

*Om en person prøver å skjule sine interesser og til slutt *kan* bli tatt for noe tilnærmet snikreklame

*Om en person er åpen om sine (eier)interesser og samtidig er aktiv på forumet, men da "driver reklame" siden hans meninger kan bli farget av hans posisjon i firmaet.

*Om personer med eierinteresser i f.eks en webshop holder seg uaktiv/langt vekke fra forumet?

 

Noen moralske tanker å gjøre seg her!

 

DrErling

Lenke til kommentar

løsningen er enkel: legger inn sin erfaring på webshoperfaringer.

om flere gjør det blir butikken lagt merke til på en mer ekte måte.

 

ellers når en fra feks komplett kommer inn og kommenterer på en allerde startet post er det jo bare positivt.

 

Når en først har handlet hos en butikk og alt har gått greit eller enda bedre er jo det greit å legge inn erfaringen i forumet.

 

å drive med snikreklame mener jeg bare fører til dårlig publisitet og ikke alle publisitet er god.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...