3irik Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Hei! Jeg har en Multicom Kunshan p150e laptop som har fungert ganske bra frem til for litt over en uke siden. Batteriet har nå sluttet å lade. Jeg sendte en mail til Multicom og fikk tilsendt ett nytt batteri (forøvrig ganske god service, det tok under en uke fra jeg sendte mail til jeg hadde batteriet i hånd), men det nye batteriet lader heller ikke. Har forsøkt mange tips fra nettet, men jeg fant ingen som hjalp. Det første batteriet ble "stuck" på 5%, det nye ser ikke ut til å være ladet i det hele tatt. Jeg får en litt rar melding fra windows når jeg trykker på ikonet nederst til høyre: Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Hardware feil i selve pcen .. Du må belage deg på å sende den inn til rep hos multicom. Sannsynligvks byttes hovedkortet. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 Damn.. håpa jeg kunne slippe det. Tror du har rett, maskinen gir litt forskjellige tilbakemeldinger. Nå i stad påsto den at batteriet plutselig var på 100%, men da jeg tok ut ac-adapteret så døde den igjen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 (endret) http://www.google.com/webhp?hl=no&tab=ww#hl=no&q=laptop+battery+charging+circuit+diagram&biv=i%7C0%3Bd%7Cjj7oPEIXchFXBM%3A Se på krets skjematikken her i disse bildene, så skjønner du hvorfor jeg mener det er laptopen som må sendes inn. Det er 'noe mere' enn kun ac adapteret og batteriet. Endret 6. oktober 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Når du tar ut ladepluggen, se etter om den er sotet eller kjennes varm, i så fall er det dårlig kontakt og du må få renset kontakten til ladepluggen. Det vil si at begge steder må det renses, både i kontakten og pluggen.Normalt skal den levere ca 20 volt, lap top. BmOnline Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Prøv å ta ut batteriet av Pcen og slå Pcen på og sett batteriet inn igjen og slå den på med laderen i og de hva som skjer. Ellers så kan du prøve å ta ut batteriet og slå Pcen på mens du kun bruker strømmen fra ledning og ser om det fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå