AnonymDiskusjon Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 hei jeg er en jente på 12 år og sliter sykt med søvn problemer. legger meg ca 21:30-22:00 og sovner kke før rundt 00:00. jeg har også ADHD og gikk på medesiner før ... hva kan hvere grunnen til dette ??? tips?? Anonymous poster hash: 6d391...999 1 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Er du ordentlig trøtt når du legger deg? Mange kan ikke sove uten å være trøtt, jeg er en av dem Er det også sånn at du våkner på natta flere ganger? 1 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ta deg en springetur. 1 Lenke til kommentar
elghunk Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Du bør snakke med en lege, eller helsesøster. Ellers: Du kan finne en gørrkjedelig bok som du leser i før leggetid. Da kan en bli trøtt og får lettere sove. Skolebøker kan ofte brukes til dette formålet. Pass på å gjøre noe rolig før du legger deg. Å krangle med noen på nettet eller noe sånt gjør at en blir oppspilt og ikke får sove. Gjør noe litt koselig som gjør deg rolig. Ikke ha som mål å få sove når du legger deg. Ha som mål å lukke øynene og slappe av. Legg deg og stå opp til fast tid. Stå opp på samme tid hver eneste ukedag, også lørdag og søndag. Det er de rådene jeg kjenner til. Det siste har jeg aldri klart å få til selv. 2 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Det kan være relatert til din ADHD diagnose, og er vel evt. noe du bør vurdere å ta opp med din fastlege eller psykolog/psykiater som behandler deg. Om du ikke går på medisiner nå, er det neppe det som forstyrrer søvnen. https://www.youtube.com/watch?v=usuP9IGFOU8 1 Lenke til kommentar
(idioten) Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Er du ordentlig trøtt når du legger deg? Mange kan ikke sove uten å være trøtt, jeg er en av dem Er det også sånn at du våkner på natta flere ganger? jeg er ganske trøtt når jeg legger meg ... jeg våkner kanskje 2-3 ganger om nettene ... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Er du ordentlig trøtt når du legger deg? Mange kan ikke sove uten å være trøtt, jeg er en av dem Er det også sånn at du våkner på natta flere ganger? ja jeg er ganske trøtt når jeg legger meg og vokner vanerligvis 2-3 ganger om nettene Anonymous poster hash: 7a26f...5cb 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Kanskje begynne på medisiner igjen? 1 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Prøvd døgning, til dømes mellom sundagen og måndagen? Det har eg måtta gjera sjølv for å bli skikkeleg trøytt på kveldstid, og dimed få normal svevn. Er ein heldig, så vil denne rytmen med tidleg trøytt på kvelden+tidleg vaken om morgonen halde seg gjennom kvardagane. 1 Lenke til kommentar
(idioten) Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Kanskje begynne på medisiner igjen? ja jeg har vurdert det... men er ikke akuratt det største ønske:( men vis det gjør alt mye bedere får jeg dra til legen ... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg skjønner jo så klart at det ikke er ditt største ønske Snakk med legen og se hva han foreslår. Og nevn at du helst ikke vil begynne på medisinering igjen. 1 Lenke til kommentar
(idioten) Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg skjønner jo så klart at det ikke er ditt største ønske Snakk med legen og se hva han foreslår. Og nevn at du helst ikke vil begynne på medisinering igjen. takk:) skal høre med mamma om vi kan dra bort til legen en dag og se hva han har og si Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Gjør det, du! Lykke til! Lenke til kommentar
(idioten) Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Gjør det, du! Lykke til! tusen takk:) Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 ja jeg har vurdert det... men er ikke akuratt det største ønske:( men vis det gjør alt mye bedere får jeg dra til legen ... Hvilke medisiner bruker/brukte du? Siden stimulanter kun øker hjerneaktiviteten, vil de vanligvis ikke ha noen effekt på søvnen, om virkningen av medisinene er gått ut innen kvelden. Lenke til kommentar
(idioten) Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Hvilke medisiner bruker/brukte du? Siden stimulanter kun øker hjerneaktiviteten, vil de vanligvis ikke ha noen effekt på søvnen, om virkningen av medisinene er gått ut innen kvelden. jeg brukte conserta 54mg og slet veldig med søvd da også. conseta 54mg har virkning på 12 timer... Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 jeg brukte conserta 54mg og slet veldig med søvd da også. conseta 54mg har virkning på 12 timer... Ja, men poenget er vel at de ikke vil gjøre søvnen noe bedre. De kan hjelpe deg om dagen, men ikke om natten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå