Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å leve et liv med depresjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har selv vært dypt deprimert, hadde det ikke vært for kjæresten min hadde jeg nok vært død i dag.

Jeg har selv hatt en vond barndom, kanskje ikke like vond som din. Men jeg har alltid vært drittungen i min mor sine øyne. Hun er psykisksyk i tillegg som gjør at ting ikke gjorde det noe bedre.

Jeg er ikke deprimert lenger nå, men går enda til psykolog for å jobbe med selvbildet og selvfølelsen.

 

Jeg forstår at du har det jævelig, men jeg vil anbefale deg på det sterkeste å kutte ut mennesker som gjør deg vondt. Jeg har selv sluttet kontakten med min mor, men har forsatt kontakt med mine søsken og pappa. Og livet mtt ble MYE bedre! Ikke bry deg om hva resten av familien tror eller vil gjøre, vil de ikke holde kontakt med deg pga det så kan de dra dit pepperen gror. Etter det faren din har gjort så burde de forstå det.

Du burde også få hjelp, gå til psykolog.

Få deg en rutine, stå opp kl 9 (eller noe) og legg deg rundt 23. Når man er deprimert så vil man som oftest ikke stå opp(det vet du nok godt selv), det er Faktisk utrolig viktig med en rutine.

 

Sett deg ned hver dag og skriv ned 3 ting du skal gjøre dagen etter. Det trenger ikke være noe mer spesielt enn å støvsuge, hente posten eller gå en liten tur. Men gjør det fordi DU har satt deg det "målet" ikke for noen andre.

 

Og en ting til, når faren din ringer, du trenger ikke å ta telefonen hvis du ikke vil. Som jeg forstår ut ifra det du har skrevet så påfører det deg bare mer smerte og det trenger du ikke. Du trenger ikke å føle mer skyldfølelse.

Det er faktisk du som bestemmer over deg selv, ingen andre.

 

Jeg håper du får orden på ting og får det bedre.

Skrev dette innlegget ut ifra hva som hjalp meg og håper at du ikke tar noe av det jeg skrev ille opp.

 

 

 

Anonymous poster hash: a944c...9d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...