Gå til innhold

ROV pilot

khauen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se her:
http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=44352146

Pilot:

• "Fagbrev som FU- operatør eller relevant fagbrev/erfaring erfaring innen Automasjon, elektro, elektronikk eller mekanikk"

Om du velger den retningen, som du har nevnt, vil jeg anbefale deg å ta de fagene du trenger for å ta en ingeniørutdanning, f.eks R1 og fysikk.

bygger du på med en bachelorgrad i ingeniørvitenskap (universitet eller fagskole), så stiller du mye sterkere enn i en jobbsøknad.

Se på maskin og mekatronikk. Da kan du jobbe som serviceingeniør (MYE arbeid i felten, sjefen ber deg dra ut med første fly/helikopter i morgen...)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg går i 10-ende klasse og jeg har planer om å bli ROV pilot og jeg lurte på om det holder med å gå Vg1: Elektro Vg2: Automatisering og 2,5 år i lære som FU-operatør?confused.gif

Det skal være helt korrekt. Men jeg tror det er en ettertraktet vei å gå etterhvert, så det er bare til å stå på :) En fin ting med den veien er at du har mange gode muligheter senere, med fagskole og ingeniørhøgskole.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg går i 10-ende klasse og jeg har planer om å bli ROV pilot og jeg lurte på om det holder med å gå Vg1: Elektro Vg2: Automatisering og 2,5 år i lære som FU-operatør?confused.gif

Ja! :)

Du har sett deg ut ett spennende yrke med mye variasjon og som strekker seg over mange fagfelt. Usikker på hvor stor pågangen er hos firmaene som tar inn lærlinger, men jeg vil absolutt anbefale deg å legge ned en skikkelig innsats på skolen for å ha best mulig karakterer før du søker som lærling.

Lenke til kommentar

Den normale veien er jo som nevnt:

Vg1: Elektro Vg2: Automatisering og 2,5 år i lære som FU-operatør

Det er imidlertid mange om det ønsket så man bør nok stå på litt.

Først så må man komme inn på VG1 elektrofag og det er vel vanligvis ikke så supervanskelig.

Så skal man være blant dem som kommer inn på VG2 automatiker og videre over til ROV fag.

Den siste kan kreve litt innsats, men det er jo bare å stå på og se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...