ok67 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Brukar: ok67 Objektiv: Rokinon (Samyang) 35 mm / f/1.4 Deltakarnivå: Pingle Eg har vore relativt lite aktiv i det siste, så det er utfordring nok i seg sjølv å fullføre som pingle. Objektivet er ein 35 mm Rokinon (dvs Samyang) f/1.4, så her kan eg boltre meg med syltynn DOF om eg har lyst til det. Eg har nesten ikkje bruka objektivet, sjølv om eg har hatt det i 1,5 år, så det er på tide at det får lufte seg litt. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Dagens bilde viser litt av den tynne DOFen til objektivet, sjølv om eg bruka f/2.8 når eg tok dette. Litt av utfordringa med oktoberfesten er at det dessverre blir alt for tidleg mørkt om kveldane, slik at det kan vere begrensa med motiv..... Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Tror du ville illustrert DOF bedre ved å la DEN (det som er i fokusplanet) være litt mer / nærmere sentrum i bildet. Endret 4. oktober 2013 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Enig i det, tok nokre bilder med f/1.4 med fokus midt i bildet, men då var det kun ei smal stripe midt på som var i fokus..... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Dråper og vann fungerer alltid...fint at du dukker opp igjen ja, ok67 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Det objektivet fortjener nok å bli brukt. Nå er for så vidt avstanden til motivet like vesentlig som blenderen når det gjelder DOF, men med f/1.4 er det mulig å få den tynn på litt lengre avstand også. Ikke mye som er i fokus her i alle fall. Spennende å se hva du får ut av 14-millimeteren etter hvert. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Ein rusten sak på Solsiden under dagens photowalk Endret 5. oktober 2013 av ok67 Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Dagens bilde Fokusen sat vel ikkje meir enn 98%, kvisten i front vart litt uskarp ser eg. Men det er vel litt av utfordringa med tynn DOF og manuell fokus. Endret 6. oktober 2013 av ok67 Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Flotte farger og kontrast på de to siste. Liker særlig en rusten sak på Solsiden. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Ja, tynn DOF er en utfordring. Den rustne saken er flott, men skulle kanskje ønsket ørlitt dypere fokusplan her. Om fokus bare sitter 98% på det siste så er det i alle fall riktig tenkt. Du har repetisjon av den fremste stolpen bakover i bildet. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Bevega meg inn på RandiA sitt domene i dag og tok meg ein liten tur på Ringve. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 6. fin gammel årgang det der...... Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Eit av mange bilder frå dagens tur på Rotvoll Mange sterke historiar å høyre der, her er noko av "utstyret" som vart brukt i "behandlinga" av pasientane. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Bra fokus, ok67, sikkert veldig interessant foto-treff i dag....det var lurt av dere. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Huff. Spørs om jeg tåler hele historien bak det "utstyret" der. Du viser egentlig nok til at man forstår pointet. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Bildet fra Rotvoll var enkelt og bra. Fint fokus. Man kan tenke seg resten... Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Kan vel ikkje ha ein fotofest utan å ta med eit kattebilde. Sidan forige fortofest har vi fått ein katt til, så no har vi to. Her eit bilde av den nye "Skippy" Han trives godt i fruktfatet på bordet...... Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Og då var vinteren komen til Trondheim Kunne nok kanskje hatt litt tjukkare DOF? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Katten i spoiler var jo topp da....og fint høstblad Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Heh, "katt på et hett fruktfat" for å være litt fri med Tennessee Williams. Spoileren var nesten ubetalelig. Er det vannperler eller is på det bladet tro? I alle fall ser det grøssende kaldt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå