Gå til innhold

Hjelp til kjøp av router

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vi skal ha ny router og jeg har som husets datanerd tatt på meg oppgaven å finne den rette routern. Den skal ha det nye AC teknologien og koste rundt 1000 kroner. Jeg har sett på to alternativer:

Alternativ 1. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=793647

Alternativ 2. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769627

Hvilket av de to er best? Kom gjerne med andre forslag.

Hvorfor ikke bare kjøpe ASUS RT-N65U? Den kan fås billigere, og er vanvittig pålitelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg vil ha en med AC. Da må det bli Asus RT-AC66U.

Da kan jeg dessverre ikke hjelpe, da jeg ikke selv vet noe særlig om AC.

Lenke til kommentar

Ja, det er et godt valg. Litt dyrere enn de du opprinnelig foreslo, men kanskje den beste (bortsett fra RT-AC68U)...

Ja, vi trenger ikke det beste av det beste. Strengt tatt trenger vi ikke mer enn den The Whistleblower foreslo, men jeg vil ha en med AC teknologi. Når fattern først kjøper router så skal det bære noe ordentlig. Det som bil være koblet til er PCen min over kabel, nettbro til TVen, div. enheter på WiFi og kanskje en HDD til backup. Såpass forventer jeg av en moderne router.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Ja, vi trenger ikke det beste av det beste.

OK, da dropper vi RT-AC68U.

jeg vil ha en med AC teknologi. Når fattern først kjøper router så skal det bære noe ordentlig.

= RT-AC66U :thumbup:

Det som bil være koblet til er PCen min over kabel, nettbro til TVen, div. enheter på WiFi og kanskje en HDD til backup. Såpass forventer jeg av en moderne router.

Det skal funke med alle, men ønsker du stabilitet, høy ytelse og en ruter som tåler mye trafikk så anbefaler vel de fleste her Asus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...