B-vatn Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 hallo. Jeg kommer meg ikke på nett, jeg bruker kabel, og feilmeldingen som kommer opp, sier: lokal tilkobling har ikke gyldig IP-konfigurasjon. Jeg har i flere timer prøvd å finne frem til en løsning, både på dette forumet og andre steder uten noen resultater. Jeg håper noen her kan hjelpe meg med problemet. PS. Nettverket er relativt nytt (fiber). Kabel fra router og til stasjonær pc. Har hatt samme problem to ganger etter at fiberen ble installert, men det løste seg selv. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Hvilken ISP har du? Hvilket modem/multimodem/hjemmesentral? Hvilken router? Hvordan er det satt opp/koblet/konfigurert? Har du prøvd ipconfig /release og /renew? Kom med litt mere info enn hva du gjør.. Vi kan ikke gjette eller lese tankene dine.... Lenke til kommentar
B-vatn Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 (endret) ISP: Eltele Hjemmessentral: DRG 886 packetfront Vi har ikke router til dette nettet. Det er koblet direkte til fiberoptisk nett. Nettet er ikke konfigurert eller satt opp på noen spesiell måte. Det er installert og pc koblet til via kabel. Det funket fint i en uke eller så. Først var det problemer med en bærbar pc som var koblet på via kabel. Der kom meldingen at det ikke var gyldig Ip-konfigurasjon. Noe etter var det samme problem med min stasjonære pc. Jeg har prøvd ipconfig/ release og /renew-løsningen men da kommer det opp en annen feilmelding: Operasjonen mislyktesfordi det ikke finnes noe kort i godkjent tilstad for denne operasjonen. PS: Prøvde nettop ipconfig på den bærbare, der ble problemet løst. Men den stasjonære får bare opp nevnt feilmelding. Endret 6. oktober 2013 av B-vatn Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Etter hva jeg har funnet ut, som ikke er stort, så er "ISP'en" din noen vanlig leverandør, og finner ingenting om hjemmesentralen din... Har den router funksjon i det hele tatt? Hva slags IP adresse får du hvis du skriver i ipconfig /all i cmd? Lenke til kommentar
B-vatn Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Det var visst et problem med DHCP som ikke var aktivert, men jeg fikset det, og har nå full nettilgang. Feilmeldingen om DHCP kom ikke opp før nå, selv om jeg har prøvd å feilsøke maskinen et utall ganger. Litt flaut dette, men er bare sånt som skjer. :/ Forumet har vært til stor hjelp, jeg leste om lignende problemer og fant løsningen til slutt. Men uansett, takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå