Madrigal Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jeg er på utkikk etter en ny laptop som jeg skal bruke mens jeg studerer. Jeg kommer til å bruke den til lett tekstbehandling, programmering og sikkert til å streame noen filmer, så jeg har ikke noen store krav til ytelse. Jeg er opptatt av at den er forholdsvis liten, solid bygd og er stille. Jeg prøvde først denne Sonyen: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SVP1321M2EB/sony-vaio-pro-13-3-ultrabook-sort Men den var plaget av mye viftestøy, i tillegg til at 13" føltes veldig lite. Så jeg byttet den mot denne Samsungen i stedet: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP900X4DA04/samsung-15-ultrabook-9-serie-platinum-solv Denne er jeg ganske fornøyd med, da den har en passe stor skjerm, god nok ytelse, er stille og har god batteritid. Men jeg lurer på det er noen bedre alternativer der ute. Jeg betalte 7k for denne på Elkjøp, men jeg er usikker på om jeg skal beholde den fordi jeg synes det er i dyreste laget for en pc som skal brukes til såpass enkle ting. Noen forslag til en rimeligere laptop som oppfyller de fleste av kravene mine? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Tviler på du finner noen alternativer, dette er en maskin som i utgangspunktet har kostet ca 9000,- og satt ned nå i forbindelse med at det kommer nye modeller. Til den prisen er den et godt kjøp og mye kvalitet/bruksverdi for pengene. Jeg hadde beholdt den, ut fra beskrivelsen av hva du vil ha den til. Du kan finne rimeligere maskiner, men da må du ofre noe, oftest går det ut over skjermkvaliteten, og kvalitetsfølelsen. Lenke til kommentar
Madrigal Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Ja, du har nok rett i det. Takk for at du svarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå