clayman_ Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Har kjøpt meg ny router (Asus RT-N65U) og en ny ekstern harddisk (Seagate Backup Plus 4 TB). Tenkte å ha harddisken koblet til USB 3.0 porten til routeren, som det også blir reklamert for. Eneste problemet er at overføringshastigheten er veldig treg. Det er snakk om 6 timer for å overføre musikken over. Det skal vel ikke være så tregt? Eller er det jeg som forlanger for mye? Endret 4. oktober 2013 av clayman_ Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Les litt om routeren og USB 3.0 her: http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/32124-asus-rt-n65u-dual-band-wireless-n750-gigabit-router-reviewed?showall=&start=1 Mener jeg husker å ha lest et sted at det var noe trøbbel med USB 3.0 på denne routeren. Endret 4. oktober 2013 av indahla Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Hva slags hastighet får du på overføringen? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Hva slags hastighet får du på overføringen? Mener du at "6 timer for å overføre musikken" ikke er presist nok som hastighetsangivelse? (Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg.) Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 6 timer på hva ? 4 TB eller 40 MegaByte ..... Smeller liksom ikke 4 TB over på noen sekunder uansett hva slags USB versjon vil jeg tro (ikke at jeg har noe USB 3.4 enheter her) Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Jeg startet å overføre en mappe. Den var på 15GB og det tar 1 time... Det er da tregt vil jeg si Det tilsvarer vel 4 mb/s... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Jeg startet å overføre en mappe. Den var på 15GB og det tar 1 time... Det er da tregt vil jeg si Det tilsvarer vel 4 mb/s... 15GB = 15000MB, på 1 time = 3600s 15GB/1time = 4.17MB/s = 33.3Mb/s Det er ikke sikkert det er så tregt for en liten ruter. edit: Hastigheten vil vel også bli redusert fordi det er snakk om mange "små" filer. Hadde det vært 3 filer på 5GB hver, så hadde vel hastigheten tatt seg vesentlig opp. "mb/s" betyr "millibits per sekund"; det var neppe det du mente. Endret 4. oktober 2013 av nebrewfoz 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå