Ida Oftebro Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Netcom endrer jubileumstilbud.Trekker tilbud om fri bruk Lenke til kommentar
Tjallekz Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Lagringsplass for data blir bare større og større og billigere hele tiden, men å tro at fri databruk er fremtiden? pfffffffffffffffffffffff. det blir for dumt. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Eg har forsåvidt ein viss forståelse for at Netcom ser seg nødt til å sette ei begrensning. Men dette bærer eigentleg veldig preg av å være eit lokketilbud der berre nokre få kunder får kjøpe den prisgunstige vara som det blir reklamert for medan dei neste kundane får eit dårligare produkt. Det handler heller ikkje berre om ei grense på 6GB er mykje data eller ikkje. Det største argumentet for å kjøpe seg eit abonnement med fri databruk er at du kan bruke datatrafikk utan å trenge å bekymre seg for å få ekstrarekning eller nedsatt hastigheit. 3 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jeg var en av de som rakk å bestille abb. med fri bruk, men ble temmelig irritert lell når de satte på grense på 6 GB Lenke til kommentar
matsvg Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Håper fri databruk blir framtiden... det kan jo sammenlignes med hvordan det var før i tiden da man betale for bruken av Internett hjemme, mens nå er det fri bruk. Tror heller telebransjen skal ta betalt for hastighet ikke MB. 3 Lenke til kommentar
Lt Stonez Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Lagringsplass for data blir bare større og større og billigere hele tiden, men å tro at fri databruk er fremtiden? pfffffffffffffffffffffff. det blir for dumt. Hvorfor skal ikke det ligge i ett fribruk abbonoment? Jeg har fridata nå, men ikke fritt med minutter og sms 200/150 for 317kr med chess. Kan greit strekke meg til 400kr med total fribruk Lenke til kommentar
FarligDet Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Flaks jeg bestilte i går Rart de trekker tilbudet, da de tydeligvis tjener penger på det, og ingen konkurrenter kunne matche de. Lenke til kommentar
Fluor1 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Netcom dummer seg ut igjen. 2 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Hvorfor skal ikke det ligge i ett fribruk abbonoment? Jeg har fridata nå, men ikke fritt med minutter og sms 200/150 for 317kr med chess. Kan greit strekke meg til 400kr med total fribruk Er vel kapasiteten i nettene som setter begrensninger.Med alle på fri bruk hadde nok hastigheten blitt begredelig, men hadde vært flott ja Endret 4. oktober 2013 av Xaphoon 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Synd jeg ikke fikk byttet over tidligere da. Nå kan det bare være. Lenke til kommentar
G Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Hvorfor være så lei seg for at tilbudet ikke er der lengre? Om et år eller kortere tid, så vil sikkert noen finne på noen nye tilbud. Blir selvfølgelig litt leit med ventetiden. Nå har man ihvertfall fått dårlig reklame fra Netcom, at de ikke har guts til å holde det gående til 20. oktober.. Men de tenker vel som Jens Stoltenberg (all PR er god reklame) Endret 4. oktober 2013 av G Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Selv om jeg ikke rakk å bytte, så mener jeg det er bra at de trakk tilbudet. Når mange folk deler begrenset båndbredde burde det ikke være fri bruk. Det fører bare til dårligere opplevelse for alle. Mobilnettet i dag de fleste plasser er hvertfall ikke modent nok for det. Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Passer godt at jeg bestilte abonnement på onsdag da 2 Lenke til kommentar
nivve Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Har selv fri bruk av -alt-, inkludert Spotify Premium og et ekstra data-SIM-kort fra Chess for 389,-. Synes det er helt fint.. siden Spotify Premium er et must :-) Lenke til kommentar
Joachim90 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jeg må egentlig bare le, men jeg skjønner faktisk hvorfor NetCom trakk tilbake tilbudet. Ville dette fortsatt så hadde det blitt en ny greie å ha ubegrenset bruk av data i alle abonnement, men hvorfor vil de det? Hvorfor slipper ikke mobilprodusenter sine helt nyutviklede mobiler med en gang? For å melke markedet. Hvis NetCom hadde gjort dette ville vi alle valgt det abonnementet og dermed ville inntektsgrunnlaget deres, forsåvidt alle mobiloperatørers, falt helt bort. God gammeldags business dette. For all del, surt at det skjedde, men det var faktisk for godt til å være sant for nåtidens mobilbrukere. Uansett lykkelig over at jeg fikk tegnet opp to stk før det gikk ut 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jeg skjønner fortsatt ikke helt hvorfor dere er så kjempe glade fordi dere fikk tilbudet. Greit nok, det duger sikkert og er fint. Men, vi er jo like langt som før kampanjen omtrent sånn konkurransen teleselskapene seg i mellom. Det er jo ikke så mye de har rikket seg egentlig. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Dette tatt i betraktning høres EUs forslag om å få en slutt på roaming-kostnadene ganske lovende. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Tydelig at enkelte her ikke aner at de snakker om en delt ressurs. Hvor mange kunder skal man ha på en basestasjon (som i snitt koster over 1 million kroner)? Hvis disse basestasjonene skal kjøres i senk av fjortiser med bittorrent, så blir det ikke særlig pop hos resten av kundemassen. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Får satse på fri bruk blit normen i fremtiden, selv om basestasjoner sikkert må utvikles til å klare mer. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Eg har forsåvidt ein viss forståelse for at Netcom ser seg nødt til å sette ei begrensning. Men dette bærer eigentleg veldig preg av å være eit lokketilbud der berre nokre få kunder får kjøpe den prisgunstige vara som det blir reklamert for medan dei neste kundane får eit dårligare produkt. Det handler heller ikkje berre om ei grense på 6GB er mykje data eller ikkje. Det største argumentet for å kjøpe seg eit abonnement med fri databruk er at du kan bruke datatrafikk utan å trenge å bekymre seg for å få ekstrarekning eller nedsatt hastigheit. Er fri bruk av data i dette tilbudet, men hastigheten reduseres ette 6GB. (Dvs. blir aldri kostenes noe ekstra, bare redusert hastighet, når man når 6GB. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg