Gå til innhold

Ooops...... Kom jeg i veien ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

!Hei, Jon Arne.

Om bildet ikke er perfekt fra et fototeknisk ståsted, synes jeg at det er både stilig og stemningsfullt ! :)

Det finnes "pixel peepers" på alle (?) fotofora, men et bilde skal betraktes i det formatet fotografen har valgt, etter min oppfatning ... .

Å studere et bilde fra øverst til nederst ved 100%, blir som å lese avisen ved hjelp av mikroskop ... ..

Jeg må innrømme mine dårlige kunnskaper om småfugler, men er det en ung grønnfink, - eller muligens en hunn, - eller noe helt annet ?

Jeg håper pausen blir kort, og ser fram til neste fugleportrett ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, Jon Arne.

Er helt enig med Albert her. Blir et bilde mer stemningsfullt, fordi det har blitt studert med lupe, og funnet fototeknisk perfekt? Eller som Albert også er inne på, de gode nyhetene i avisa blir ikke dårligere nyheter, selv om man ved trykkingen har brukt et grovt raster.

Uansett motiv, gleder meg til nye bilder fra deg.

Mvh Lisbeth.

Lenke til kommentar

!Hei, Jon Arne.

Om bildet ikke er perfekt fra et fototeknisk ståsted, synes jeg at det er både stilig og stemningsfullt ! :)

Det finnes "pixel peepers" på alle (?) fotofora, men et bilde skal betraktes i det formatet fotografen har valgt, etter min oppfatning ... .

Å studere et bilde fra øverst til nederst ved 100%, blir som å lese avisen ved hjelp av mikroskop ... ..

Jeg må innrømme mine dårlige kunnskaper om småfugler, men er det en ung grønnfink, - eller muligens en hunn, - eller noe helt annet ?

Jeg håper pausen blir kort, og ser fram til neste fugleportrett ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Hei, Albert.

Takk for kommentar.

Jeg er ikke på jakt etter det perfekte bilde på Pixel nivå, men prøver etter beste evne å få frem stemning i det helhetlige bilde.. Disse type motiver beveger seg så raskt, at det er sannelig ikke lett å få ett rent bilde av en fugl i flukt engang, så jeg har slettet en betydelig mengde bilder av halve fugler, og halestjerter :-)

Det er helt riktig en Grønnfink.

- Jon Arne

Lenke til kommentar

Hei, Jon Arne.

Er helt enig med Albert her. Blir et bilde mer stemningsfullt, fordi det har blitt studert med lupe, og funnet fototeknisk perfekt? Eller som Albert også er inne på, de gode nyhetene i avisa blir ikke dårligere nyheter, selv om man ved trykkingen har brukt et grovt raster.

Uansett motiv, gleder meg til nye bilder fra deg.

Mvh Lisbeth.

Hei, Lisbeth.

Jeg er helt enig med det både du og Albert er inne på, men jeg vet hvordan bildet skal se ut inne i hodet mitt, jeg klarer bare ikke å få tatt det bilde akkurat nå :-) Er helt sikker på at øvelse gjør at man blir litt bedre etterhvert :-)

- Jon Arne

Lenke til kommentar

Du har tatt sååå mange flotte bilder av småfugler, at jeg nærmest blir litt misunnelig :)

Å gi seg nå, blir litt som å hoppe før Wirkola, og si at jeg tapte uannsett !

Stå på Jon Arne ! :)

Hei Terje,

Nei, jeg skal ikke gi meg, men ta en liten pause fra småfuglene... Dessuten tviler jeg på at du blir misunnelig, du med dine blinkskudd !!

- Jon Arne

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...