Nedward Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Hva betaler jeg for egentlig? Eksklusivitet som alle andre får gratis? 2 Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Hva betaler jeg for egentlig? Eksklusivitet som alle andre får gratis? 3 måneder senere... Du betaler vel også for st slike artikler og reportasjer i det heletatt kan skrives. Uten ekstra medlemmer så hadde det bare blitt skrevet om ting som trekker blikk ettersom de måtte hs finsnsiert alt med reklame. 2 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Hvorfor skal JEG betale for disse artiklene når de er tilgjengelig for alle andre uansett? Jeg skjønner at de ikke hadde blitt laget om ingen hadde betalt, men det er forsatt feil ovenfor de som faktisk betaler for dette. Jeg ble ikke ekstra-bruker fordi jeg hadde lyst å finansiere disse artiklene til de som ikke har tenkt å betale for det. Dette er ikke en "trygdeside" der de med middler betaler for de mindre heldige. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Stilig artikkel, det skal dere ha Hardware! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Hva betaler jeg for egentlig? Eksklusivitet som alle andre får gratis? Jeg er ikke ekstra bruker (ennå) men tenkte nøyaktig det samme som deg. Her har noen ikke tenkt helt igjennom hva de holder på med. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Neivel? Gratis smakebiter er vanlig innen masse tjenester for å vite hva man får, folk klagde over at man ikke kjente kvaliteten før kjøp når ekstra-opplegget kom, jeg synes det er litt å koke suppe på en spiker å gjøre en større sak ut av dette. AtW 9 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Det er jo en gratis artikkel pr. måned for alle, er ikke det nok? 1 Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) Hva betaler jeg for egentlig? Eksklusivitet som alle andre får gratis? Jeg er ikke ekstra bruker (ennå) men tenkte nøyaktig det samme som deg. Her har noen ikke tenkt helt igjennom hva de holder på med. Hei Takk for tilbakemelding! Registrerte brukere får allerede lese én gratis Ekstra-sak i uken. Som en liten julepresang til leserne har vi skrudd av denne grensen de neste seks dagene frem til julaften. Synes det er dumt om dere føler dette svekker Ekstra-pakken, og vi tar innspillet med oss. Vil for øvrig påpeke at de ekstra sakene bare er en liten del av hva du betaler for i pakken. Du får også annonsefritt nettsted, nye forsider og ett gratis spill i måneden. (Og kan lese sakene våre også etter julaften ) Målet vårt med juleåpningen er ikke å gjøre Ekstra-pakken mindre attraktiv. Tvert imot håper vi at flere vil få øynene opp for innholdet og melde seg opp de neste dagene. Det vil i så fall bety mer midler til Ekstra, som vil gjøre det mulig for oss i redaksjonen å lage enda flere og bedre Ekstra-artikler til medlemmene våre. Endret 18. desember 2013 av SiR0 4 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Får jeg gratis spill?! Tøft! Er det til gamer.no jeg går da? Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Får jeg gratis spill?! Tøft! Er det til gamer.no jeg går da? Det gjør du Gå på Gamer.no, så skal det sprette frem et varsel. Eventuelt klikker du på navnet ditt oppe til høyre og velger "Spillnøkler". Lenke til kommentar
FanTa_A Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Så hvor kan jeg laste ned "Et norge i krig"??? Lenke til kommentar
sevs Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Betaler lett lisens om jeg hadde fått tilgang på all data som noensinne er lagret hos NRK! Sto ikkenoe om radio osv, men dette er vel også lagret? Radio var jo også før 1950, og mye awesome klipp fra før-krigstiden som hadde vært moro å fått tak i. Btw, Final Cut 7? Ville de ikke oppgradere til FCX som da er 64bit? *mystisk* Samt Windows XP med W95 skin, bruk av Jallanet explorer og jallapaint, pluss elgamle skjermer, mus og tastaturer. Sier litt om den teknologiske innsikten til de som er it-ansvarlige i NRK. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) Robotarmer og spesialservere måtte i sving når (det skrives "da") NRK skulle digitalisere hele arkivet sitt. Endret 18. desember 2013 av fflex 2 Lenke til kommentar
DCG Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Robotarmer og spesialservere måtte i sving når (det skrives "da") NRK skulle digitalisere hele arkivet sitt. Så flott at du fikk skrevet det med ekstra stor skriftstørrelse. Men du kunne godt hatt alt med store bokstaver, samt iallefall et par utropstegn, bare så du ser helt sikker på at alle ser hva du har skrevet. For ikke å glemme at du kunne ha brukt farger også.... 3 Lenke til kommentar
chma Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Samt Windows XP med W95 skin, bruk av Jallanet explorer og jallapaint, pluss elgamle skjermer, mus og tastaturer. Sier litt om den teknologiske innsikten til de som er it-ansvarlige i NRK. For de fleste it ansvarlige er det noe som heter if it aint broke dont fix it, tror nok og innsikten til de som drifter og designet infrastrukturen hos nrk er rimelig høy gitt... 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 For de fleste it ansvarlige er det noe som heter if it aint broke dont fix it, tror nok og innsikten til de som drifter og designet infrastrukturen hos nrk er rimelig høy gitt... det sier nok også en hel del om selskapene som leverer løsningene som ikke har klart å flytte styringssystemene sine opp på mer moderne og tilgjengelige plattformer, som RedHat EL f.eks. NRK er jo en bedrift som burde vert instruert til å kreve at mest mulig av alle applikasjoner og systemer de bruker er basert på åpen og fri kode. Nei, jeg har ingen illusjon om at hver lille sære ting et mediehus som NRK trenger vil bli fritt og åpent, men den viktigste infrastrukturen burde definitivt være det. Det vil nok være billigere for NRK å få utviklet dette åpent og fritt enn å være avhengig av ekstremt dyre lisenser til folk som ikke viser evne og vilje til å utvikle sine systemer til mer moderne plattformer. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Dette har dem vel råd til. Vi blir jo tross alt ikke svindlet for 2600 kroner i året for ingenting. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Du blir ikke svindlet til noen ting av NRK, og de bruker selvsagt en del av sitt budsjett på drift av IT-systemer. Hvis det er et offentlig budsjett, kan man kanskje finne det ut? 3 Lenke til kommentar
avo Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 "En av VHS-spillerne NRK tar i bruk for å digitalisere eldre opptak." Det står ganske tydelig "digital Betacam" på den... Stusset litt jeg også - en Digi maskin som hadde en prislapp som ny på ca en halv mill er noe ganske så annet enn VHS. 1 Lenke til kommentar
TomasF Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Betaler lett lisens om jeg hadde fått tilgang på all data som noensinne er lagret hos NRK! Sto ikkenoe om radio osv, men dette er vel også lagret? Radio var jo også før 1950, og mye awesome klipp fra før-krigstiden som hadde vært moro å fått tak i. Btw, Final Cut 7? Ville de ikke oppgradere til FCX som da er 64bit? *mystisk* Dette er da ikke mystisk i det hele tatt? Profesjonelle videoredigerere var jo nærmest i unison harnisk over FCX og mange enten byttet til andre systemer eller ble værende på eldre versjoner. Oppdateringer har fikset noen av manglene, men jeg har vel ikke hørt om noen i broadcasting som er imponert over FCX 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå