Gå til innhold

Ta med fiskestang-etui som håndbagasje på fly

Anbefalte innlegg

Jeg skal til London Film and Comic con i London i helgen og i den forbindelse skal jeg ha med en av light sabrene mine. Oppdaget nettopp at bladet er for langt i bagen jeg hadde tenkt til å pakke i. I sommer kjøpte jeg et fiskestang-etui som jeg planlegger å ha den i istedenfor. Noen som vet om den kan tas med som håndbagasje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

edit.

virker som man kan ta med fiskestang

http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/10_Bagasje

Du må vel også ta hensyn til flyselskapets begrensninger til størrelse på baggasjen. Så om dette etuiet er mindre enn disse kravene så skulle en tro det går greit.

Ut fra hodet så mener jeg den lengste lengden da blir noe i 40-50cm klassen, men sjekk opp for å være helt sikker.

Lenke til kommentar

Var dog en ting jeg tenkte på. Norwegian oppgir:
Norwegian tillater ett stykk håndbagasje (maks 10 kilo - 55 x 40 x 23 cm)

Men den lengste lengden blir ikke 55cm, men 71,8cm . ;)

Ikke at det kanskje utgjør noen forskjell, men det kan jo være et argument om sikkerhetsvaktene forstår matte. ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sikkerhetsvaktene ser ikke på håndbagasjens størrelse, da det er passasjerenes ansvar å følge reglene. Reglene er forskjellige fore det enkelte selskap, og sikkerhetskontrolløren vet ikke hvem du skal reise med. Uansett, spesielt SAS er fleksible, dersom det er god plass på flyet kan du ta med en elefant i håndbagasjen. Nesten, da....

Lenke til kommentar

leste på Norwegian sine sider nå og der stod det:

Spesialbagasje er golfutstyr, ski/snowboard utstyr, fiskestang, våpen, sykkel i hard koffert, sykkel uten hard koffert, kite utstyr, dykkerutstyr, surfebrett og windsurfing utstyr (se info om Transport av dyr lenger ned). S

Spesial bagasje trenger ikke forhåndsreserveres (bortsett fra sykkel uten hardkoffert, dyr i lasterom) og betaling kan også gjøres på flyplassen på avreisedagen.

Hører på innsjekkings-skranken på flyplassen og betaler for light saberen slik at den blir sendt som spesialbagasje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...