Gå til innhold

Det kjente blir fremmed i tåke ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Albert.

Underlig hvordan sansene våre påvirkes i tåke. Det er ikke godt å si om de skjerpes, eller svekkes, eller kanskje de faktisk gjør begge deler .At det "kjente kan bli fremmed i tåke", er vel noe de fleste har opplevd. Det kan kanskje oppleves litt skremmende. Her har du fått fram den litt skumle stemningen, der tåka svekker noe av synet, samtidig som man kan tenke seg at hørselen skjerpes. Man blir litt "på vakt". Spennende bilde, som jeg synes uttrykker dette.

Mvh Lisbeth.

Lenke til kommentar

Hei Albert.

Underlig hvordan sansene våre påvirkes i tåke. Det er ikke godt å si om de skjerpes, eller svekkes, eller kanskje de faktisk gjør begge deler .At det "kjente kan bli fremmed i tåke", er vel noe de fleste har opplevd. Det kan kanskje oppleves litt skremmende. Her har du fått fram den litt skumle stemningen, der tåka svekker noe av synet, samtidig som man kan tenke seg at hørselen skjerpes. Man blir litt "på vakt". Spennende bilde, som jeg synes uttrykker dette.

Mvh Lisbeth.

Hei, Lisbeth.

Takk for hyggelig, fyldig og tankeskjerpende kommentar ! :)

Den morgenen bildet ble tatt, var tåken så tett at jeg bokstavelig talt hadde vanskeligheter med å kjenne meg igjen, - til tross for at jeg passerer forbi det aktuelle stedet opptil flere ganger ukentlig ... .

Ja, - det er absolutt ubehagelig å oppleve at både syn, hørsel og orienteringsevne ikke lenger gir oss den informasjonen

vi vanligvis tar for gitt ... !

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Tåke er spennende og fotografens beste venn sies det av de som har greie på det. Enig med Lisbeth . Ble bra dette. Det blir mange muligheter fremover nå for herlige tåke og lysfenomener.

mvh

Harald G.

Hei, Harald Gjerholm.

Takk for hyggelig og positiv tilbakemelding ! :)

Ja, høsten er en spennende årstid for fotointeresserte,

og tåke er, - som du skriver, noe av det mange av oss håper skal bidra til stemningsfulle, vakre, spennende, trolske og drømmende bilder ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei Albert,

Flott bilde som uttrykker det skumle med tåke veldig godt.. Kjenner nesten den kalde fuktig lufte klebe seg til huden.

I tåke kan man også se mange ting man ellers ikke ville se.... En som jeg kjenner var 110% sikker på at han så en elefant på høyfjellet her i Norge, han var faktisk så sikker at han ble livredd, snudde og løp en annen vei :-) Vel...steinen står der ennå :-)

- Jon Arne

Lenke til kommentar

Hei Albert,

Flott bilde som uttrykker det skumle med tåke veldig godt.. Kjenner nesten den kalde fuktig lufte klebe seg til huden.

I tåke kan man også se mange ting man ellers ikke ville se.... En som jeg kjenner var 110% sikker på at han så en elefant på høyfjellet her i Norge, han var faktisk så sikker at han ble livredd, snudde og løp en annen vei :-) Vel...steinen står der ennå :-)

- Jon Arne

Hei, Jon Arne.

Takk for hyggelig og eventyrlig bra kommentar, - i tåka kan de underligste skapninger dukke opp, og flere enn de mest lettskremte kan få seg en støkk i livet ! :)

Var elefantens farge noe tema i forbindelse med den hastige retretten ?

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...