jodaneida Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Jeg vet popcorn i utgangspunktet ikke er sunt, men kan man ikke bruke det som en erstatning fremfor potetgull? Tenker meg det scenarioet at jeg er ferdig med en god treningsøkt og får lyst på noe godt å tygge på. Kan man spise det med god samvittighet..? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Det er vel tilnærmet like usunt som vanlige potetflak. Det eneste som gjør det "sunt" er at det er så mye luft at, en hel pose popcorn likevel bare er 70 gram. Skal du spise noe med god samvittighet så får det bli frukt eller grønnsaker. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Popcorn i seg selv er kun mais, og det er ikke usunt. Det som er usunt med popcorn er salt og evt. smør. Men noe næring er det heller ikke, så du får ikke så mye ut av å spise det etter en treningsøkt. Ville heller ha tatt en banan eller en brødskive og fått inn litt karbohydrater. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Godt tilberedt popcorn har rundt 1/5 av kaloriene til potetgull, så det er mer kalorifattig primært p.g.a mindre fett. Drukner du popcornet i smør blir det jo en annen sak. Endret 3. oktober 2013 av vidor 1 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Luftsuppe og venteboller er sundt. Lenke til kommentar
jodaneida Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Vet jeg burde spise banan eller noe slikt, men tenkte når man får lyst på noe mer usunt.. Men takk for info! Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Jeg testet ut popcorn uten olje og smør.. fungerte greit, men salt/krydder ville ikke feste seg Et annet tips er frukt+kesam+ kanel.. godt og ikke så ille usunt Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Vet jeg burde spise banan eller noe slikt, men tenkte når man får lyst på noe mer usunt.. Men takk for info! Har du fått i deg det du trenger av næring etter treningsøkta og du bare vil ha noe godt/usunt, så er popcorn et mye bedre valg enn f.eks. sjokolade og smågodt. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Jeg testet ut popcorn uten olje og smør.. fungerte greit, men salt/krydder ville ikke feste seg Jeg har nøyaktig samme opplevelse som deg. Men, det er noe jeg ikke har prøvd enda. Hva om man tar en sprayflaske med vann og sprøyter popcorn'et veldig lett fuktig, vil da salt og krydder feste seg. Om man gjør dette mens de er "glødende varme" så vil kanskje det lille vannstenket fordampe. Det jeg er mest skeptisk til i så måte, er om man får til å bevare sprøheten, og om det øker kontakten med krydderet på noen særlig bedre måte enn tørre popcorn. Kan det finnes andre ting enn olje evt. vann som gjør seg som bindemiddel, på det luft-pop'ede popcorn'et? Jeg tror ikke popcorn i seg selv er særlig usunt. Potet er kanskje enda sunnere. Husk at hjernen er bygget opp av nøyaktig et av de samme byggesteinene som man finner i nettopp potet. Hjernen krever jo sitt, og da er det vel også fornuftig å gi den det den vil ha !? Endret 3. oktober 2013 av G Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 soyasaus i sprayflasken? Lenke til kommentar
RqO Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Har selv spist minst en pose (gjerne 2-3) daglig i kanskje to år. Ikke dau enda. Spiser bare det, tilnærmet aldri kjips. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Popcorn i seg selv er i og grunn kun mais, men popcorn kan være tilsatt fett. Da spesielt slik micropopcorn som ligger i en pose du kan slenge inn i mikroen, men i forhold til potetgull så vil jeg si at popcorn er sunt og et mye bedre alternativ en potetgull Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Popcorn inneheld som påpeikt mindre fett, i alle fall dersom du popper det sjølv. Så popcorn som er poppa med lite fett vil være nesten berre karbohydrat og salt. Potetgull inneheld både karbohydrat og fett i store mengder. Kva med å prøve baconsvor? Ekte baconsvor ikkje dette potetgullet med baconsmak. Baconsvor inneheld svært mykje protein. Ofte meir enn 50g per 100g vare. Resten er stort sett fett. Sidan protein innholdet er så stort så gir baconsvor også mettheitsfølelse, dette gjer at du et mindre mengder enn av f.eks potetgull der du kan ete til posen er tom. Baconsvor kan også inngå i lavkarbo-dietten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå