Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min stasjonære maskin består pr. i dag av:

ASUS P8P67 PRO

16GB DDR3 PC12800 1600mHz

Intel Core i5 2500K 3.30gHz 6MB

Asus GeForce GTX 560Ti 1GB.

Seagate Barracuda 7200 1TB

Nærmer seg jo nytt Battlefield - og i utgangspunktet klarer vel dette oppsettet å kjøre BF4 greit. Spørsmålet er hva jeg vil (evt. om jeg vil) merke forskjell hvis jeg oppgraderer skjermkortet mitt eller eventuelt legger OS og spill på en SSD.

Hvilken oppgradering er best: SSD eller skjermkort, eller vil flaskehalsen være en av komponentene (eller en annen), slik at jeg ikke vil få noe stor forbedring uansett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du vil slite i BF4 med 560Ti, men alt er opp til deg og hvor høye krav du stiller til ytelse og grafikk. Hvis du ønsker å spille dette på høyere enn medium bør du oppgradere skjermkortet. Er du fornøyd uten aller høyeste grafikk i alle spill, så vil en SSD gjøre underverker på en slik PC. Men er selvfølgelig litt ekstra jobb å måtte reformatere og slikt..

Lenke til kommentar

ASUS P8P67 PRO

Nærmer seg jo nytt Battlefield - og i utgangspunktet klarer vel dette oppsettet å kjøre BF4 greit. Spørsmålet er hva jeg vil (evt. om jeg vil) merke forskjell hvis jeg oppgraderer skjermkortet mitt eller eventuelt legger OS og spill på en SSD.

Hvilken oppgradering er best: SSD eller skjermkort, eller vil flaskehalsen være en av komponentene (eller en annen), slik at jeg ikke vil få noe stor forbedring uansett?

Inn-game vil det ikke være noen forskjell på SSD og HDD. Men til vanlig bruk så er SSD flaskehals og PCen vil da føles raskere, og laste inn kartene i BF4 bittelitt raskere.

GPUen derimot vil slite kraftig i BF4, og har testet Betaen med tilsvarende kraftig skjermkort, og vi snakker da om en ytelse på rundt 15 FPS (uspillelig) selv på lave instillinger i høy oppløsning. Og selv om endelige spillet vil være mer finpusset så vil det tvilsomt bli særlig spillbart.

Så det er egentlig ingen tvil, bytt GPU om du ønsker en god spillopplevelse i BF4.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så BF4 vil kreve så mye mer enn BF3 altså?

For opplevelsen i BF3 er mer enn bra nok for min smak.

Angående skjermkort:

Ser at GTX 760 og Radeon 7950 er de beste i min prisklasse. Er disse en betydelig oppgradering fra dagens skjermkort selv med nåværende socket og CPU? Kommer det noe nytt i nærmeste fremtid i denne prisklassen?

(Synsing naturligvis, men greit å få noen synspunkter.)

Lenke til kommentar

Vent til BF4 er ute med å oppgradere skjermkortet ditt, da vet du sikkert hvilket behov du får og får også fordelen av at eldre kort går ned i pris.

Ja, jeg hadde ikke tenkt å forhaste meg. :-)

Bare litt kartlegging i forhold til om hele maskinen allerede er out-of-date, eller om det kan gjøres store oppgraderinger relativt "rimelig". Maskinen er "ifra" BF3 så kan umulig ha gått helt ut på dato. :-)

Lenke til kommentar

Jepp. Kommer naturligvis til å vente og se.

Spørsmålet i utgangspunktet var vel egentlig om SSD har noe innvirkning på spillopplevelse, men det har jeg jo også fått svar på. :-)

Hvordan bruker Football Manager disken i forhold til BF ? Kan det utgjøre noen forskjell i FM ?

Lenke til kommentar

Jepp. Kommer naturligvis til å vente og se.

Spørsmålet i utgangspunktet var vel egentlig om SSD har noe innvirkning på spillopplevelse, men det har jeg jo også fått svar på. :-)

Hvordan bruker Football Manager disken i forhold til BF ? Kan det utgjøre noen forskjell i FM ?

En SSD vil kun gjøre at det går raskere å laste inn spillet eller deler av spillet. Du vil f.eks. slippe å vente så lenge på loading screen når du spiller BF4 campaign. Online har det ikke mye å si. FM krever ingenting av maskinen, og en SSD vil definitivt ikke utgjøre noen forskjell. Men en SSD gir en helt fantastisk mye bedre PC-opplevelse og responstid til generell bruk.

Lenke til kommentar

Skjermkort > SSD hvis vi kun snakker spill.

Selv om SDD er godt å ha hvis du må inn i spillet raskest mulig.

Har Asus 660 Ti Top selv, med i7 920 OC på 3,4Ghz. (4 kjerner, 8 tråder)

Kjører BF4 smertefritt på medium/high med 50-80 FPS.

Selv om auto settings satte meg på high/ultra. ca samme fps, men med en liten freeze fra tid til annen, selv om dette var før jeg oppgraderte driveren til beta.

Personlig bruker jeg maskinen til mye mere enn bare spilling så SSD er ikke å unnvære for min del.

Lenke til kommentar

ASUS P8P67 PRO

SSD vil kun gi deg merkbar ytelse i skrivebordsoperasjoner. Generelt sett vil maps i spill loade MYE fortere, alt i windows vil gå titals ganger raskere, alt generelt vil gå raskere. MEN, du vil ikke få noen merkbar ytelsesforskjell i gameplay i spill i form av høyere fps. Så om du skal ha mer fps ingame, så kjøp deg bedre skjermkort først!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...