Gå til innhold

Epost/webmail på one.com, domene på domeneshop


Sjuki

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er som følger i en kortversjon og i en lengre versjon.

 

Kortversjon:

Lurer på om noen har erfaring med å ha epost/webmail hos one.com og domene på domeneshop.no.

 

Lengre versjon:

Det har seg slik at i den organisasjonen jeg jobber i så har vi ansvaret for alle flere domener som er spredt rundt om på forskjellige lokallag rundt omkirng i Norge. Problemet har vært at verdt lokallag har måtte driftet nettsidene og epost sine selv. Nå driver vi og samler alle domenene til et lokallag som da har ansvaret for alle nettsidene, domene og mail til noen av lokallagene, men altså ikke alle.

 

Dette er casen. Et lokallag har veldig mye mail på webmailen til one.com. Dette har jeg ikke lyst til å tulle med da de skal få styre med epostkontoene sine selv. Men jeg synes det ikke kommer så tydelig frem hvordan jeg skal kunne ha domenet på domeneshop og fortsatt la one.com styre med epost-kontoene? Det er helt uaktuelt å begynne å overføre/ herje med mailen da vi enda ikke har et skikkelig system for backup og tiden er ganske minimal å bruke på å sette opp mail til alle lokallagene.(det er planer om det og vi ser på forskjellige tjenester for å gjøre det mulig. Men når man har mange lokallag, veldig stor gjennomstrømming av medlemmer så tar dette veldig mye lengre tid)

 

Jeg skal altså flytte domenet fra one.com til domeneshop

Endret av Sjuki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...