Gå til innhold

[LØST] Nettbutikk rar måte å ta imot reklamasjon...eller?

Anbefalte innlegg

Det er beregnet for reklamasojnssaker når selger avviser kravet. Og det er nettopp det de gjør, de henviser til "reklamasjonsretten", men den har han da vitterlig allerede benyttet seg av når han sendte en mail og påpekte feilen. Jeg ser ikke helt hvordan noe av dette er verken fornuftig kundeservice eller for den saks skyld overhodet lovlig.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er beregnet for reklamasojnssaker når selger avviser kravet.

Hva bygger du det på? Standardteksten i brevet sier:

Viser til ovennevnte kjøp, og vil i den forbindelse fremsette følgende reklamasjon.

Etter min mening er varen mangelfull. Dette vil jeg begrunne på følgende måte:

Jeg ser ikke hvordan saken hadde vært enklere eller annerledes om tilsvarende skjema hadde ligget på dustin sine sider.

Det er mulig kundebehandleren kunne skrevet "Jepp, dette aksepterer vi som reklamasjonssak da 1 års garanti er utløpt. Vi trenger følgende opplysninger fra deg:", men det skal ikke spesielt mye godvilje til for å faktisk forstå at det er det han har ment. Og ved å benytte et standard skjema (uansett hvilket nettsted det ligger lagret på) sikrer man at nødvendig informasjon kommer med, og at ikke produktet forsvinner eller klagesaken er uklar. Jeg har håndtert nok tilbakemeldinger om feil til å kunne opplyse om at kunder ikke alltid er like flinke til å hjelpe til med å formidle nødvendig informasjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er beregnet for reklamasojnssaker når selger avviser kravet. Og det er nettopp det de gjør, de henviser til "reklamasjonsretten", men den har han da vitterlig allerede benyttet seg av når han sendte en mail og påpekte feilen. Jeg ser ikke helt hvordan noe av dette er verken fornuftig kundeservice eller for den saks skyld overhodet lovlig.

TS kan ha brukt termen "garanti", mens nettbutikken retter på han og sier at det heter reklamasjon ettersom garantien er utgått. Uansett hva han har skrevet, så har de allerede godtatt reklamasjon i første svar de sender han ettersom de ber han sende inn musen, men de vil gjerne at han legger ved navn, adresse og feilbeskrivelse med musen og anbefaler at han fyller ut skjemaet de linket til for å gjøre saken lettere både for han og dem.

De har ikke gjort noe som helst som på noen som helst måte motsier noe som helst i følge Forbrukerkjøpsloven. At du, som jeg har på følelsen at kan mye om lover og regler kan påstå noe annet, skjønner jeg ikke.

Lurer på hvor mange flere ganger jeg må gjenta meg selv ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Schwarzwald, saksbehandleren jeg hadde NEKTET å ta imot min henvendelse uten at jeg fylte ut det skjema. Vi gikk frem og tilbake med 10 stk epost!

Her er siste svaret jeg fikk før jeg krevde at leder ble inneblandet:

"Du har din reklamasjonsrett, og jeg har beskrevet til deg hvordan dette håndteres. Du bestemmer om du skal ha det eller ikke."

Uansett, jeg har fått løst saken nå.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Schwarzwald, saksbehandleren jeg hadde NEKTET å ta imot min henvendelse uten at jeg fylte ut det skjema. Vi gikk frem og tilbake med 10 stk epost!

Her er siste svaret jeg fikk før jeg krevde at leder ble inneblandet:

"Du har din reklamasjonsrett, og jeg har beskrevet til deg hvordan dette håndteres. Du bestemmer om du skal ha det eller ikke."

Uansett, jeg har fått løst saken nå.

Ok, du skrev ikke noe om det, så jeg antok at det kun var en anbefaling.

Jeg hadde imidlertid ikke orket å kverulere på akkurat det, og hadde fylt ut skjemaet og sendt det inn sammen med varen. Ting blir så mye lettere om man ikke henger seg opp i alle småting som ikke gjøres på 100% rett måte, så lenge det ikke går ut over meg på noen måte. Jeg gidder ikke å være en vanskelig kunde bare for å være det. Alt man ender opp med, er at ting tar så mye lengre tid... akkurat som her :)

Lenke til kommentar

Joda, jeg vet at jeg var sta her. Men jeg synes at vi må være det av og til. Det er feil måte de driver å behandle kunder på. Og ikke minst uprofesjonelt.

Jeg skreiv til leder at de bør vurdere å implementere egen skjema dersom de synes malen til Forbrukerrådet gjorde arbeidet bedre. Det er tåpelig å måtte be kunder å gå til en tredjeparts webside for å laste ned et skjema så sende det inn igjen til Dustin Home.

Lenke til kommentar

Joda, jeg vet at jeg var sta her. Men jeg synes at vi må være det av og til. Det er feil måte de driver å behandle kunder på. Og ikke minst uprofesjonelt.

Jeg skreiv til leder at de bør vurdere å implementere egen skjema dersom de synes malen til Forbrukerrådet gjorde arbeidet bedre. Det er tåpelig å måtte be kunder å gå til en tredjeparts webside for å laste ned et skjema så sende det inn igjen til Dustin Home.

Ja, det blir vel en god løsning helt til en ny kunde nekter å fylle ut skjemaet på dustin's side fordi han mener det ikke er nødvendig

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det blir vel en god løsning helt til en ny kunde nekter å fylle ut skjemaet på dustin's side fordi han mener det ikke er nødvendig

Var ikke det som var pointet her.

Hadde de hatt egen digial skjema på websiden, ville jeg aldri klagt.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...