AnonymDiskusjon Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Hei! Har nylig fått utskrevet Efexor av legen mot depresjon og panikkangst, men vet ikke helt om jeg skal begynne å ta de med tanke på alle bivirkningene som jeg leste i pakningsvedlegget, derfor tenkte jeg å forhøre meg her inne om noen har erfaring med denne medisinen? 1.Fikk du noen bivirkninger, isåfall hvilke? 2.Gikk du opp i vekt, evt hvor mye? 3.Virket medisinen som den skulle? Tusen takk hvis dere vil dele deres erfaring Anonymous poster hash: 6528c...3d9 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 1: Ja. Problemer med å fullføre samleie, aggresjon, sviktende hukommelse. 2: Nei. 3: Nei. Sendte meg heller inn i en angstfyllt manisk episode. 1 Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 1: Ja. Problemer med å fullføre samleie, aggresjon, sviktende hukommelse. 2: Nei. 3: Nei. Sendte meg heller inn i en angstfyllt manisk episode. Høres ikke bra ut Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 1: Ja. Problemer med å fullføre samleie, aggresjon, sviktende hukommelse. 2: Nei. 3: Nei. Sendte meg heller inn i en angstfyllt manisk episode. Hvor lenge gikk du på de før du merket noe av det? Anonymous poster hash: 6528c...3d9 Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Noen flere som har erfaring? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 1: Ja. Problemer med å fullføre samleie, aggresjon, sviktende hukommelse. 2: Nei. 3: Nei. Sendte meg heller inn i en angstfyllt manisk episode. Opplevde omtrent det samme utenom aggresjon. Fikk istede svimmelhet døgnet rundt, som var helt for jævlig. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Høres ikke bra ut Nei, var ikke akkurat gøy. Hvor lenge gikk du på de før du merket noe av det? Anonymous poster hash: 6528c...3d9 Det husker jeg faktisk ikke. Det er ni år siden jeg gikk på de. Opplevde omtrent det samme utenom aggresjon. Fikk istede svimmelhet døgnet rundt, som var helt for jævlig. Ah, svimmelheten glemte jeg. Den fikk jeg også. Og i begynnelsen hadde jeg pupiller store som tallerker. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Nei, var ikke akkurat gøy. Det husker jeg faktisk ikke. Det er ni år siden jeg gikk på de. Ah, svimmelheten glemte jeg. Den fikk jeg også. Og i begynnelsen hadde jeg pupiller store som tallerker. Høres ikke ut som Efexor har gjort mye positivt :/ Anonymous poster hash: 6528c...3d9 Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Opplevde omtrent det samme utenom aggresjon. Fikk istede svimmelhet døgnet rundt, som var helt for jævlig. Hvor lenge brukte du de? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Høres ikke ut som Efexor har gjort mye positivt :/ Anonymous poster hash: 6528c...3d9 Ikke for meg, nei. Men vet andre det har funka for. Efexor er en medisin man bør være forsiktig med. Viktig å bli fulgt opp godt av behandler. Pluss å få tilbakemeldinger fra de rundt en. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Kun i 3-4 uker. Klarte rett og slett ikke mere da. Å gå rundt svimmel, kvalm og full av angst i en måned holdt lenge. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Ikke for meg, nei. Men vet andre det har funka for. Efexor er en medisin man bør være forsiktig med. Viktig å bli fulgt opp godt av behandler. Pluss å få tilbakemeldinger fra de rundt en. Skjønner.. tror kanskje jeg skal gi de et forsøk og se hva som skjer. Anonymous poster hash: 6528c...3d9 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Flere som har erfaring? Anonymous poster hash: 6528c...3d9 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Flere som har erfaring? Anonymous poster hash: 6528c...3d9 Nei, ikke med efexor, men vil likevel råde deg til å gi dem en sjans. Sørg for oppfølging av lege, og om du har konkrete spørsmål er det viktig at de rettes mot legen. Noen kan medisiner fungere godt for, andre vil de ikke fungere for. De som de fungerer for er fornøyde og tenker ikke så mye mer på medisinen. De det ikke fungerer for er de som først skriver hvordan en medisin (ikke) virket for dem. Det er svært vanlig å oppleve bivirkninger i oppstartsfasen når en skal begynne å bruke SNRI og SSRI. Jeg har selv lest om bivirkninger ved bruk av efexor, men jeg har også lest om de som har fått stor nytte av medisinen. Her er en side med mange brukervurderinger av efexor: http://www.drugs.com/comments/venlafaxine/ Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 1: Ja. Problemer med å fullføre samleie, aggresjon, sviktende hukommelse. 2: Nei. 3: Nei. Sendte meg heller inn i en angstfyllt manisk episode. samme her.. Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 samme her.. Hvor lenge brukte du medisinen? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Hvor lenge brukte du medisinen? husker ikke helt da det er 12år siden ca men var nok 3-4uker.. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Venlafaxine http://en.wikipedia.org/wiki/SSRI_discontinuation_syndrome Effexor should be compared to those using a placebo, given in parentheses. The following list includes those side effects with a difference of 3% or more.[12] Nausea - 37% (placebo 11%) Somnolence - 23% (9%) Dry mouth - 22% (11%) Dizziness - 19% (7%) Insomnia - 18% (10%) Constipation - 15% (7%) Nervousness - 13% (6%) Abnormal ejaculation/orgasm - 12% (0%) Sweating - 12% (3%) Asthenia - 12% (6%) Anorexia - 11% (2%) Impotence - 6% (0%) Anxiety - 6% (3%) Vomiting - 6% (2%) Blurred vision - 6% (2%) Tremor - 5% (1%) Chills - 3% (0%) Yawn - 3% (0%) Personality changes Numbness Difference of 1-2%: abnormal dreams, abnormal thinking, chest pain, confusion, decreased libido, depersonalization, diarrhea, flatulence, headache, hypertonia, increased blood pressure/hypertension, infection, itching, depression, mydriasis, hair loss, paresthesia, postural hypotension, agitation, rash, tachycardia, taste perversion, tinnitus (ringing in the ears), trauma,twitching, upset stomach or indigestion (dyspepsia), urinary retention, vasodilation, weight loss, Other possible side effects can be found on pp. 26–27 of the report used for the above data.[12] Note that these are from a combination of studies, not all of which were controlled, and so it is possible the individuals reporting the effects may have experienced them even if they had not taken Effexor. Another study, using high doses, noted weight gain in 29.6% of patients, failing memory (amnesia) in 44.4%, increased fatigue (48%), concentration difficulties (48%), and sleepiness/sedation (37%).[33] Ellers kommer du garantert til å bli fysisk avhengig. Jeg har hørt at man bruker 4 måneder på nedtrapping, og hvis du slutter på dagen blir du veldig dårlig... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 og hvis du slutter på dagen blir du veldig dårlig...En uke med abstinensymptomer som rastløshet, småkramper, søvnløshet, irritabilitet, generell uvelhet, kaldsvetting m.m. Hvertfall min opplevelse. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Venlafaxine http://en.wikipedia.org/wiki/SSRI_discontinuation_syndrome Ellers kommer du garantert til å bli fysisk avhengig. Jeg har hørt at man bruker 4 måneder på nedtrapping, og hvis du slutter på dagen blir du veldig dårlig... Jeg forstår ikke helt hva du mener her.. er det en liste over bivirkninger som folk opplevde da Efexor ble testet? Anonymous poster hash: 6528c...3d9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå