indahla Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har en Netgear Readynas NV+ V2 og en Buffalo LinkStation Pro Quad og skal kopiere ca 3TB med data fra den første til den andre. Hva er kjappeste måte å gjøre dette på? En Windows 7 maskin koblet til samme nett som kopierer fra en folder til en annen? Andre løsninger? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Kan du ikke bare koble begge NAS'ene til samme switch/router og kopiere rett fra den ene til den andre? Skulle da bli raskere enn å gå via en tredje PC. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Hvilket verktøy skal jeg bruke? Kan ikke se at jeg kan benytte web-grensesnittet til verken Netgear eller Buffalo for å kopiere til en annen enhet.. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Har du SSH-tilgang til en eller begge bokser? Støtter de rsync? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jeg mappet opp min gamle QNAP fra min nye Synology via webgrensesnittet (desktopen) på Synology-en. Kanskje Buffalo har den samme muligheten? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Ser ikke ut som Buffalo har den muligheten. Er ikke den mest funksjonsrike NAS'en på markedet.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Bruk SMB/nettverksdisker. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Bruk SMB/nettverksdisker. Kan du forklare litt nærmere? Skal det gjøres direkte på NAS'en eller på Windows-maskinen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 På Netgear NAS-en så har du vel noe i web interfacet som heter shares? Der skal du aktivere SMB eller hva enn det kalles og så kan du koble til den i Windows ved hjelp av å skrive \\IPtilNAS\navnpåshare i run eller der du legger til nettverksdisker (høyreklikk på datamaskin). Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Ja, det har jeg gjort. Koblet til et share på hver NAS på PC'en og deretter startet kopi imellom. Jeg benytter GB nettverk. Likevel ligger jeg bare på ca 20MB/s. Tenkte det var mulig å få det til å gå fortere på et vis..? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Som jeg allerede har sagt, SSH og rsync. Såvidt jeg klarte å finne ut med litt kjapp googling har begge boksene støtte for dette. Raskere og enklere blir det neppe. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Som jeg allerede har sagt, SSH og rsync. Såvidt jeg klarte å finne ut med litt kjapp googling har begge boksene støtte for dette. Raskere og enklere blir det neppe. Sorry, ditt innlegg glapp da jeg leste igjennom. Skal teste det. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå