Ydidia Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Heisann.. Bmw 316-328 har jo like stor motor.. Blir det det samme da om man kjøper en 316 som har 116/136 hk og trimmer den til 245hk som altså 328 har?? For hvis det er så og si det samme så er det jo mye billigere å gå for den billigste av den modellen haha Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 er jo ikke like stor motor....... 316 er jo bare 1.6 l 328 har vel 2.5 eller 2.8 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 F30 har stort sett to-litere over hele modellspekteret. Det er snakk om en 4-syl. maskin. Motorene er ikke like dog. Det er forskjellige inntak og antall turboer. Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 F30 har stort sett to-litere over hele modellspekteret. Det er snakk om en 4-syl. maskin. Motorene er ikke like dog. Det er forskjellige inntak og antall turboer. Ok, så svaret er vell ja?? Så det blir så og si det samme om jeg kjøper en 316 og trimmer den til en 320 feks? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 316 og 138 er vel firesylindret, men om vi snakker 320, 325, 328 og 330 så er vi over på sekser? I hvert fall for noen årganger av BMW. Hestekrefter er ikke nok til å beskrive forskjeller på 4 vs 6 sylindre. Måten kraften leveres på, og ikke minst lydbildet, blir forskjellig. Hett tips: sekser er tøffest Jeg kunne vært interessert i å kjøpe en mest mulig kosmetisk strøken 316 eller 318, og satt inn 325 - 330 motor. Lenke til kommentar
druer123 Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Heisann.. Bmw 316-328 har jo like stor motor.. Blir det det samme da om man kjøper en 316 som har 116/136 hk og trimmer den til 245hk som altså 328 har?? For hvis det er så og si det samme så er det jo mye billigere å gå for den billigste av den modellen haha Hvis du tenker på gamle BMW'er så er svaret absolutt nei. Hvis du tenker på den nye F-serien og noen E80-93 serien motorer så er også svaret nei; men det er et "men" her. De nye F-serie motorene har mange likt motorvolum; men innmaten er IKKE lik. Så hvis du har planer om å trimme en 116d(fks) til effekten til en 328d så vil jeg si lykke til, det blir en dyr affære siden 116d har deler som ikke tåler den effekten og til slutt; du får ALDRI effekten til en 328d med delene til en 116d(Da må du bytte masse av innmaten på motoren; noe som blir en dårlig investering. En chip + eksos er ikke nok her). Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 For den nyeste 3-serien så skal det visstnok bare være elektronikk som mht ytelse skiller 316d og 318d, samt 320i og 328i. 328d finnes forresten ikke. Bortsett fra i USA, hvor de av en eller annen merkelig grunn kaller 320d med 184 hk for 328d. 2 Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 ok, takker Jeg er ikke noe særlig bil ekspert, men liker biler... Men liker det ikke så mye som fitness og kosthold at jeg faktisk setter meg ned å lese om det. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Var bedre før i tiden ja, da serie,nr+tallet bak (f.eks 320) og motorvolum sto i stil til hverandre.Nå er det jo bare rot Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Det er heller ikke bare bare å trimme. Selv har jeg en 740 med v8. Det er maskineri det. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Var bedre før i tiden ja, da serie,nr+tallet bak (f.eks 320) og motorvolum sto i stil til hverandre. Nå er det jo bare rot Modellnummeret står fortsatt i stil med ytelsen, og er ikke det kanskje litt viktigere enn hva slagvolumet faktisk er? I dag finnes 316d, 318d, 320d, 325d, og alle har en motor basert på den samme toliter-dieselen. Det finnes et marked for alle fire modellene, så det hadde ikke vært et alternativ å kalle 325d for 320d og strøket resten. Skulle de kanskje heller ha kalt alle for 320d, og gitt dem en bokstav, eller et begrep på slutten av modellnummeret for å skille dem fra hverandre? Jeg tror ikke det hadde vært noe bedre. Før i tiden var det "no replacement for displacement", men det er rett og slett ikke tilfellet lenger. Da er det naturlig at det finnes flere forskjellige modeller selv om de deler den samme blokka. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Før i tiden var det "no replacement for displacement", men det er rett og slett ikke tilfellet lenger. Da er det naturlig at det finnes flere forskjellige modeller selv om de deler den samme blokka. For å få kjørevennlige motorer med en forutsigbar reaksjon på pådrag er det kun to måter å lage motoren på. Den ene er med nok volum, den andre er med kompressor.. Det turbotullet man driver med gjør bilene mindre forutsigbare (men så bruker man en haug av støttesystemer for å kompensere..) Det er fortsatt ingen fullgod erstatning for en motor med stort nok volum, annet enn en motor med enda større volum. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Har du i det hele tatt kjørt en moderne turbomotor? For utsagnet du kommer med er helt på bærtur. Jeg har nylig kjørt F30 328i, og det finnes ikke turbolag. Effektkurven er også veldig fin, og ligner en sugemotor. Jeg er enig i at få ting slår en stor sugemotor, men når man kan få et fornuftig forbruk, høy effekt og lavere priser er argumentene få i favør sugemotorer. 2 Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Har du i det hele tatt kjørt en moderne turbomotor? For utsagnet du kommer med er helt på bærtur. Jeg har nylig kjørt F30 328i, og det finnes ikke turbolag. Effektkurven er også veldig fin, og ligner en sugemotor. Jeg er enig i at få ting slår en stor sugemotor, men når man kan få et fornuftig forbruk, høy effekt og lavere priser er argumentene få i favør sugemotorer. Ok. Den 328, bra accelerasjon eller? Føler du at du blir litt dytta inn mot setet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå