robertaas Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Er i Bishkek nå, det tar 5timer med buss til karakol med minibuss og ca 4timer med ttaxi Da burde det være mulig på en langhelg, men etter å ha googlet litt er jeg usikker på hvor mye jeg vil få ut av å reise dit. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Det kan jo også være noen spennede land i Karibia Dominica (som har flott og spennede natur med blant annet verdens nest største varmtvannssjø), Saint Lucia, St. Vincent og Grenadinene, St. Kitt og Nevis, Barbados osv. Her er det også mulig å reise mellom flere øyer på realtivt kort tid med fly eller båt I karibien kan jeg anbefale blandt annet Carriacou som man kommer til med båt fra Granada. Turismen er ikke for utviklet og stedet har mye sjarm og utrolige dykkemuligheter. Los Roques vil jeg også anbefale. Det er en gruppe atolløyer i Venezuela som de stort sett kun har lokale turister til med passadaer på hovedøya og telt av safari-stil på småatollene rundt. Skikkelig sydhavsparadis med utrolig mye å se under vann. Man trenger ikke dykke, det er bare å ta på seg snorkleutstyr og stikke hodet under vann. Må bare riste på hodet over de som reiser til turistmaskinen Margarita istedenfor dette. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Er i Bishkek nå, det tar 5timer med buss til karakol med minibuss og ca 4timer med ttaxi Hvordan kom du deg dit? Har smått begynt å planlegge turen og hadde vært kjekt med tips om flyselskap osv. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Turkish er vel de mest interessante til Bishkek. Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Jeg har vært i Paraguay som del av en lengere reise i Sør-Amerika. Var ikke så veldig annerledes der enn andre land i regionen, men du bør nok kunne litt spansk. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hvordan kom du deg dit? Har smått begynt å planlegge turen og hadde vært kjekt med tips om flyselskap osv. Reiste i russland. Men fikk ikke kazhaksyan visa in moskva. Så jeg tok fly til bishkek. 110euro fra ekaterinburg. Detre wr min 2.gang i kyrgystan Lenke til kommentar
oglabar Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Selv planlegger/håper jeg å dra til Guinea. Landet som også kalles Guinea-Conakry, for å skille fra naboen Guinea-Bissau. I førstnevnte gjelder fransk av europeiske språk, i sistnevnte portugisisk. Det er visst elendig infrastruktur, vanskelig reise med kollektivtransport, men mange eventyrere har det som favorittland. Dessuten billigere enn nabolandene og hyggelige folk sies det. Men har vært litt bråk i hovedstaden Conakry nå og da de siste årene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå