Albert Andersson Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Sothøne, - gladiator i fjærdrakt ...! Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Ja, men Sothønene er også verdens beste foreldere, der begge to tar del i oppfostringen . De er enormt oppofrelste, hvor verken mor eller far spiser før ungene er mette . Jeg har fulgt de i en årrekke, og det er rørende å iakta deres unike adferd . Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Ja, men Sothønene er også verdens beste foreldere, der begge to tar del i oppfostringen . De er enormt oppofrelste, hvor verken mor eller far spiser før ungene er mette . Jeg har fulgt de i en årrekke, og det er rørende å iakta deres unike adferd . Hei, Terje. Takk for utdypende informasjon om disse litt særpregede fuglene, som har lett for å bli oversett blant de som oftest mer tallrike stokkendene og svanene, som den gjerne deler habitat med. Jeg tror de fleste, - og meg selv inkludert, er ukjent med de gode egenskapene sothønene har, - ikke minst som foreldre. Ja, Terje, - det er faktisk rørende å oppleve slik oppofrende atferd, - så takk for at du deler dine observasjoner med oss ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Hei Albert. Flott gladiator i fjærdrakt. Har du forresten sett fjærdrakten ungene har ? En periode ser de ut som de er utkledd til å gå på karneval, og er virkelig "komisk klønete kledd". Men de blir flotte til slutt, som denne du presenterer her. Mvh. Lisbeth. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Hei Albert. Flott gladiator i fjærdrakt. Har du forresten sett fjærdrakten ungene har ? En periode ser de ut som de er utkledd til å gå på karneval, og er virkelig "komisk klønete kledd". Men de blir flotte til slutt, som denne du presenterer her. Mvh. Lisbeth. Hei, Lisbeth. Takk for fantasifull, men likevel realistisk beskrivelse av sothøneunger ! Jeg husker godt min første reaksjon ved synet av en liten sothøneunge med noen spredte dun på en ellers blank isse: "Kan noen virkelig ha forsøkt å sette fyr på en fuglunge ? ! ". Av en eller annen, og sikkert formålstjenlig årsak, så er sothøneungene slik ... . Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg