Hedonism Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Så hvordan finner jeg ut om mitt telefonabonnement har denne "det er blitt opplyst at lagrede opplysninger vil bli brukt til markedsføring" ? Sjekk avtalevilkårene du fikk ved bestilling. De har garantert tatt det med der. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 En liten typo: Onecall sitt "Full Pakke"-abonnement til 298,- har kun 3 GB data i måneden. Det med 5 GB heter "Fri" og koster fremdels 399,- Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 En liten typo: Onecall sitt "Full Pakke"-abonnement til 298,- har kun 3 GB data i måneden. Det med 5 GB heter "Fri" og koster fremdels 399,- beklager dette er feil, ser de har skrudd opp "full pakke" til 5 GB. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Selv via plagsomme oppringninger? Skriftlig hadde vært snillere, men koster dem jo noe i porto da. Man har tross alt reservert seg av en viss grunn. Søkte litt og fant da dette: http://www.nordma.no/jus-i-dm-naar-og-hvordan-kan-du-lovlig-kommunisere-med-dine-kunder.4888684-286439.html Unntaket fra å vaske mot reservasjonsregisteret gjelder imidlertid kun dersom tilbudet gjelder egne produkter og du har opplyst at lagrede opplysninger vil bli brukt til markedsføring. Så hvordan finner jeg ut om mitt telefonabonnement har denne "det er blitt opplyst at lagrede opplysninger vil bli brukt til markedsføring" ? Se her: http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=49&ArtKey=176 AtW Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Underlig, talkmore ga meg fri bruk til 199 per måned i "evig tid" som tilbud. AtW De tilbød meg det samme, men kun i 6 måneder. Takket pent nei. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Fra Djuice: "For å sikre at alle våre kunder opplever tilgang til og god ytelse når de surfer på mobilen, forbeholder djuice seg retten til å begrense overføringshastigheten for ditt abonnement til maksimum 100 kbit/s dersom bruken overstiger 3 GB innenfor gjeldende kalendermåned" ?? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 De tilbød meg det samme, men kun i 6 måneder. Takket pent nei. Hadde vært interessant å vite hvorfor folk får så forskjellige tilbud. AtW Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Netcom jubileumstilbud har ikke ubegrenset ringe minutter , sms og mms. Kun data som er ubegrenset , Lenke til kommentar
G Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Hadde vært interessant å vite hvorfor folk får så forskjellige tilbud. AtW Sannsynligvis fordi de driver med aktiv overvåkning av kundemassen sin for å kunne skreddersy forskjellige eventualiteter som det å gi tilbud til "deg", men de skreddersyr ut i fra et eller annet mumbojumbo kriterie de finner fornøyelig. Kanskje dette er vissvass-tankegang, men så har jeg ihvertfall luftet tanken om det. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 @ATWindsor: Da har jeg foretatt meg et "førevar grep", angående det vi pratet om. Så får vi se hvordan det skal gå. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Kan man klage operatøren inn for noen, dersom man har reservt seg i brønnøysund mot telefonsalg, OG man blir oppringt om et slikt lokke-deg-tilbake-tilbud? Hvem klager man til, hvordan utforme klagen og hvilket svar på klagen kan man forvente seg å få? Vil operatøren få smekk på fingrene for oppførselen, eller bare et mildere advarsel. Vil evt. et mildt advarsel få operatøren til å tenke seg om neste gang de forsøker telefonsalg? Nå er jeg muligens på tynn is, men tror det er slik at en tidligere leverandør skal få mulighet til å beholde deg som kunde. Komme med et "mot-tilbud". Hvor innpåslitne de er da må du bare huske på til neste gang du blir fristet med et lokkende tilbud for å komme tilbake. Del gjerne dine erfaringer slik at leverandøren forstår at de har trådd over streken. 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Det de fleste leverandører ikke forteller er vel at de senker hastigheten etter et satt antall GB brukt. (Utenom Netcom) Jeg vet at Telenor og Tele2 senker til 64 kb/s etter 6GB brukt - kanskje greit å legge til dette i artikkelen? 1 Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Netcom jubileumstilbud har ikke ubegrenset ringe minutter , sms og mms. Kun data som er ubegrenset , Feil,de har ubegrenset med ringe min,sms og mms samt data... Lenke til kommentar
stue Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Ikke nå lenger. Netcom har endret til 6 GB data. Lenke til kommentar
golagha Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Netcom har endret Ubegrenset data til 6GB, men har mobilen.no også oppdatert artikkelen uten å nevne noe om denne endringen? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Ouch, vill se förklaringen till de flera tusen som beställt Netcom där det stog obegränsat med data när vi köpte det, till denna ändring. Hoppas verkligen Netcom håller det de lovade innan sista ändringen. Det är en del skillnad mellan 6GB och obegränsat. Eller känner de att de fått tillräckligt med kunder och att de nu kan göra detta? De förlorar garanterat pengar på all inclusive. Efter att ha hört med Netcom har de som beställde Abb när det var fri data, är också registrerade med fri data så no harm. Men Netcoms jubileumsabbonemang blev ju raskt mindre aktuellt för nya. Endret 4. oktober 2013 av mackanz 1 Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Håper ikke dette har tilbakevirkende kraft... Da blir jeg sint. Edit: ikke tilbakevirkende kraft! Endret 4. oktober 2013 av -Martin- Lenke til kommentar
G Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Nå er jeg muligens på tynn is, men tror det er slik at en tidligere leverandør skal få mulighet til å beholde deg som kunde. Komme med et "mot-tilbud". Hvor innpåslitne de er da må du bare huske på til neste gang du blir fristet med et lokkende tilbud for å komme tilbake. Del gjerne dine erfaringer slik at leverandøren forstår at de har trådd over streken. Nyhet på VG i går: http://www.dinepenger.no/bruke/halve-folket-mot-telefonsalg/21622513 Lenke til kommentar
G Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Ouch, vill se förklaringen till de flera tusen som beställt Netcom där det stog obegränsat med data när vi köpte det, till denna ändring. Hoppas verkligen Netcom håller det de lovade innan sista ändringen. Det är en del skillnad mellan 6GB och obegränsat. Eller känner de att de fått tillräckligt med kunder och att de nu kan göra detta? De förlorar garanterat pengar på all inclusive. Efter att ha hört med Netcom har de som beställde Abb när det var fri data, är också registrerade med fri data så no harm. Men Netcoms jubileumsabbonemang blev ju raskt mindre aktuellt för nya. Det må jeg si var en meget kortvarig "fri bruk av data"-kampanje. I går kikket jeg innom Telenor, og så at de hadde en 6GB datagrense på sitt mot-tiltak (tilbud). Det er jo godt mulig Netcom har føyet seg etter hvordan Telenor reagerte på jubileumstilbudet. Men, hvordan skal Netcom vri seg unna hva de i utgangspunktet lovet? Da var det jammen godt at jeg ikke flyttet over til Netcom. Og det er kanskje bedre å betale kr 199,- for 1 Gigabyte sammenliknet med kr 299,- for 6 Gigabyte. Jeg tenkte som så, at kanskje det var verdt det lille behaget med å kunne slippe å tenke på databruken i innlandet. Men, nå tenker jeg kanskje heller at det er verdt å avvente, og klare seg med sparsommelig databruk på 1 Gigabyte. Så kan Netcom og alle de andre ha det så godt, og la være å tjene den hundrelappen ekstra fra riktig mange potensielle abonnenter. Det er rett og slett sleipt av Netcom å reklamere på den måten de har gjort de første dagene. Jeg er glad jeg ikke er i samme båt som de som nå sitter og ergrer seg over Netcoms oppførsel. Jeg står fritt til å hive meg på neste gode tilbud uansett hvilken leverandør det kommer fra. Netcom skal også få et aldri så lite forklaringsproblem for hvorfor de trakk kampanjen. Selv om de også må tenke på kapasiteten, så har de nå likevel et forklaringsdilemma foran seg. Endret 4. oktober 2013 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) @ATWindsor: Da har jeg foretatt meg et "førevar grep", angående det vi pratet om. Så får vi se hvordan det skal gå. Skal si det førevar-grepet gikk fort i boks (kan jo håpe det da) Hei *******************************, og takk for henvendelsen. Dette skal vi selvsagt reservere deg mot. Vi bekrefter å ha reservert deg mot markedsføring via mobilnr-oppringninger, SMS'er, MMS'er og e-poster. Brønnøysundregistrenes reservasjonsregister gir deg mulighet til å reservere deg mot at adressen din blir brukt til telefonreklame. Den som skal drive direkte markedsføring, plikter å oppdatere sine adresselister mot Reservasjonsregisteret senest tre måneder før bruk. Følg linken http://w2.brreg.no/reservasjon/ Du kan legge inn eller endre en reservasjon ved først å taste inn fødselsnummeret ditt. Reklame via SMS reguleres gjennom Markedsføringsloven, §2b, som sier at kunden må samtykke i å kunne motta reklame via SMS. Når det gjelder informasjon, som for eksempel prisendring på abonnement/tjeneste kan selskaper som Telenor sende ut dette til sine eksisterende kunder, såfremt kunden ikke har reservert seg fra å motta slikt. Ved å besvare to spørsmål kan du hjelpe oss å bli bedre! Samtidig får du muligheten til å bli en av fem som får kr 500,- i ringesaldo eller som fratrekk på faktura! https://web.questback.com/telenorkundeserviceprivat/***********************************/ Vi ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen ********************************** Kundeansvarlig Telenor Norge Jeg var litt grei, og lot brevpost stå som en åpning til dem. Endret 4. oktober 2013 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg