Gå til innhold

Nettbrett for å ta notater

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en Asus Transformer TX300 og en bamboo stylus for å kunne ta notater slik at jeg slipper å drasse rundt på bunker med ark. Dette har vist seg å være en elendig løsning. Så langt jeg kan skjønne støtter ikke TX300 trykksensitivitet, noe som gjør den svært uegnet for notater.

Jeg kan forhåpentligvis fortsatt bytte den inn da jeg kjøpte den på komplett. Tenkte at det var lurt å skjekke litt bedre denne gangen. Noen som har noen erfaring med hva slags nettbrett som har gode egenskaper ved bruk av stylus?

Vil helst holde meg rundt eller under 10 000,-

Vil helst kunne kjøre windows 8

Vil helst kunne bruke i kombinasjon med tastatur i blandt

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Surface Pro 2 høres ut som en vinner til ditt bruk. Denne kommer litt senere denne måneden og vil ligge mellom 8-10.000 avhengig av harddiskstørrelse.

- Full Windows 8.1

- Kraftig i5 haswell CPU

- Bra batteritid

- Penn med Wacom-teknologi i skjermen(altså samme som dedikerte tegnebrett bruker.

- Bakgrunnsbelyst tastatur selges ved siden av, noe jeg anbefaler på det sterkeste.

- +++

Lenke til kommentar

Takk! Visste ikke Surface Pro 2 kommer snart.

Har sett litt mer på komplett. Er Samsung ATIV Smart PC et godt alternativ? De averterer med "1024 level pressure sensitivity". Veit ikke hvordan dette er sammenliknet med microsoft sin Surface Pro 2. Er det noen forskjell på operativsystemene til disse to?(Windows 8.1 Pro vs Windows 8 64-bit)

Noen som veit om stylus på disse to kan festes i selve brettet?

Lenke til kommentar

Takk! Visste ikke Surface Pro 2 kommer snart.

Har sett litt mer på komplett. Er Samsung ATIV Smart PC et godt alternativ? De averterer med "1024 level pressure sensitivity". Veit ikke hvordan dette er sammenliknet med microsoft sin Surface Pro 2. Er det noen forskjell på operativsystemene til disse to?(Windows 8.1 Pro vs Windows 8 64-bit)

Noen som veit om stylus på disse to kan festes i selve brettet?

Et dårlig alternativ. Den har samme tegnebrett funksjon, men den har dårligere CPU og dårligere batteritid. Med tanke på at SP2 koster det samme, ville jeg ikke vurdert det et sekund engang oppimot den der, SP2 er bedre.

Er det noe du kan vurdere det imot er det sony sine nye løsning som også skal komme denne måneden. Mye av det samme egentlig, litt større skjerm. Dog er den veldig tynn. Har også tegnebrett funksjon. Blir litt hipp som happ hvem man velger av den og surface pro 2.(etter hva jeg har lest kan det være at surface pro 2 får bedre batteritid)

Surface Pro 2 kan du feste pennen på siden med magnetfeste, den sitter dog ikke svært godt der ved reise.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...