Gå til innhold

hjelp med bygget pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefales å bytte kjølepasta av og til ja. I "verste fall" forlenger du levetiden til prosessoren.

hvor lenge kan jeg gå uten kjølepasta bytting?

er redd for å bytte pc deler og er redd jeg kan skade noe mens jeg tar på kjølepasta og fjerner kjølepasta.

altså er jeg redd for å ikke klare å sette på cpu-kjøler

Endret av Lars26
Lenke til kommentar

Så lenge du ikke har varmeproblemer så trenger du ikke gjøre noe. Det som kan være greit å gjøre i blandt er å bruke trykkluft å blåse rent inni maskinen fra tid til annen og selfølegelig rengjøre filtrene.

Endret av 1982kims
Lenke til kommentar

Under normale forhold så holder den originale pastaen "uendelig". Trolig lengre enn du beholder PC-en.

så du mener

kjølepastaen trenger jeg ikke å bytte helt til jeg ikke skal bytte CPU-kjøler (og trenger ikke å bytte CPU-kjøler) hvis jeg ikke skal overklokke eller noe

Så lenge du ikke har varmeproblemer så trenger du ikke gjøre noe. Det som kan være greit å gjøre i blandt er å bruke trykkluft å blåse rent inni maskinen fra tid til annen og selfølegelig rengjøre filtrene.

mener du støv?

Lenke til kommentar

Står veldig greit forklart på boksen. Ikke spray opp/ned, og kun i korte støt. Den er også ekstremt brannfarlig.

så det er ikke farlig å gjøre det inni pcen?

Skru PCen av å ikke spray direkte på huden, lufta i boksen er kald som fy.

skru av vanlig eller ta av strøm og hele pakka?

Lenke til kommentar

Skru av alt av strøm og dra ut kontakten.

Grunnen til at du ikke skal spraye lenge er at da blir det du sprayer på veldig kaldt. Og blir det kaldt så dannes det kondens (vann) og det er ikke så bra inni en PC.

Det er ikke farlig å spraye på huden så lenge du ikke sprayer lenge og ikke sprayer opp/ned. Holder du boksen opp/ned kommer det væske ut og DEN er kald!

Den er egentlig ikke kald men den tar opp sinnsykt med varme når den går til gass, noe som kjøler ned hva enn den har kontakt med. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...