Lars26 Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 hei har bygd en pc har hatt den 1 år har stock kjøler trenger jeg å gjøre noe? kjølepasta, bytte kjøler eller noe??????????????????? Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Definer hva du mener med "trenger jeg å gjøre noe". Sliter du med at den blir varm? Eller vurderer du overklokking? Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Definer hva du mener med "trenger jeg å gjøre noe". Sliter du med at den blir varm? Eller vurderer du overklokking? ingen av delene trenjer jeg å å gjøre noe med stock kjøler etter en tid? Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Du må synge nattasang for den hver dag mens du snurrer rundt naken mot klokka. Ellers kan hele huset eksplodere. Lenke til kommentar
Arctic V Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Anbefales å bytte kjølepasta av og til ja. I "verste fall" forlenger du levetiden til prosessoren. Endret 2. oktober 2013 av Vultureman Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Anbefales å bytte kjølepasta av og til ja. I "verste fall" forlenger du levetiden til prosessoren. hvor lenge kan jeg gå uten kjølepasta bytting? er redd for å bytte pc deler og er redd jeg kan skade noe mens jeg tar på kjølepasta og fjerner kjølepasta. altså er jeg redd for å ikke klare å sette på cpu-kjøler Endret 2. oktober 2013 av Lars26 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Under normale forhold så holder den originale pastaen "uendelig". Trolig lengre enn du beholder PC-en. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Så lenge du ikke har varmeproblemer så trenger du ikke gjøre noe. Det som kan være greit å gjøre i blandt er å bruke trykkluft å blåse rent inni maskinen fra tid til annen og selfølegelig rengjøre filtrene. Endret 2. oktober 2013 av 1982kims Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Under normale forhold så holder den originale pastaen "uendelig". Trolig lengre enn du beholder PC-en. så du mener kjølepastaen trenger jeg ikke å bytte helt til jeg ikke skal bytte CPU-kjøler (og trenger ikke å bytte CPU-kjøler) hvis jeg ikke skal overklokke eller noe Så lenge du ikke har varmeproblemer så trenger du ikke gjøre noe. Det som kan være greit å gjøre i blandt er å bruke trykkluft å blåse rent inni maskinen fra tid til annen og selfølegelig rengjøre filtrene. mener du støv? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Ja. Kjøp luft på boks å blåse rent for støv inni maskina. Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Ja. Kjøp luft på boks å blåse rent for støv inni maskina. hva mener du med luft på boks? også blir ikke viftene ødelagt da hvis jeg blåser og de snurrer? unnskyld for at jeg spørr så mye men er litt dum Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Trykkluft på boks skulle det stå Mine vifter fungerer nå enda, så er nok ikke så farlig. Er du usikker så kan du jo bare holde viftene fast mens du blåser ting rent. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Vanlig prosedyre er å holde igjen vifta når du blåser ja. Hvis du først demonterer kjøleren så må du rense og legge på ny pasta. Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Ja takk for hjelpen alle.. hvor mye koster trykkluft på boks? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 (endret) vanligvis rundt 100-lappen. Ser ut som Biltema har fått de inn igjen. http://biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Datamaskin/Tilbehor/Luftspray-23556/ Endret 3. oktober 2013 av sedsberg Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 hvordan bruker man det? forhåndsregler? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Står veldig greit forklart på boksen. Ikke spray opp/ned, og kun i korte støt. Den er også ekstremt brannfarlig. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Skru PCen av å ikke spray direkte på huden, lufta i boksen er kald som fy. Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Står veldig greit forklart på boksen. Ikke spray opp/ned, og kun i korte støt. Den er også ekstremt brannfarlig. så det er ikke farlig å gjøre det inni pcen? Skru PCen av å ikke spray direkte på huden, lufta i boksen er kald som fy. skru av vanlig eller ta av strøm og hele pakka? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Skru av alt av strøm og dra ut kontakten. Grunnen til at du ikke skal spraye lenge er at da blir det du sprayer på veldig kaldt. Og blir det kaldt så dannes det kondens (vann) og det er ikke så bra inni en PC. Det er ikke farlig å spraye på huden så lenge du ikke sprayer lenge og ikke sprayer opp/ned. Holder du boksen opp/ned kommer det væske ut og DEN er kald! Den er egentlig ikke kald men den tar opp sinnsykt med varme når den går til gass, noe som kjøler ned hva enn den har kontakt med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå