Gå til innhold

Hva er det som er gale her?(ang forskyving av rammer..)

Anbefalte innlegg

Har akkurat mekket sammen en side med pure html, som jeg har blitt ganske fornøyd med, men jeg har ett problem. Når jeg går inn på siden, så ser det helt normal ut, men trykker jeg på refresh så blir den ruten min på høyre siden skeiv. Den forskyver seg noen pixler til høyre.

Hvorfor skjer dette? Og hva kan jeg gjøre for å fikse det?

www.cromatic.tk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg er delen med made with notepad helt føkka fra starten av. Denne står på høyre side av der den burde ha stått, altså utenfor der jeg antar selve hovedrammen burde gått. Ikke akurat "noen", men mang px :)

Grunnen til at det er sånn her er at den høyre menyen din tar utgangspunkt i høyre kant, mens alle de andre tar utgangspunkt i venstre. Skal du bruke absolutt possisjonering så må alle plasseres ut fra samme kant. Ikke noen fra høyre, noen fra venstre, osv...

Lenke til kommentar
Hos meg er delen med made with notepad helt føkka fra starten av. Denne står på høyre side av der den burde ha stått, altså utenfor der jeg antar selve hovedrammen burde gått. Ikke akurat "noen", men mang px :)

Grunnen til at det er sånn her er at den høyre menyen din tar utgangspunkt i høyre kant, mens alle de andre tar utgangspunkt i venstre. Skal du bruke absolutt possisjonering så må alle plasseres ut fra samme kant. Ikke noen fra høyre, noen fra venstre, osv...

Okey, takker for kjapt svar enden. Skal prøve det når jeg kommer hjem fra skolen.

Hva synst du om siden min ellers da? Eller om kodinga?

Lenke til kommentar

Siden var grei den. Ikke superdesign som går folk til å måpe, men fin og oversiktlig. Synd du har latt folk som bruker 800*600 stå ute i kulda, men de er vel snart en utdøende rase :)

Kodingen er veldig oversiktlig og fin. Har personlig begrenset erfaring med absolutt posisjonering (kun skoleoppgaver), men hvis det virker så fungerer det sikkert helt bra.

Flott at du bruker css. Uten å ha satt meg skikkelig inn i kodingen så må jeg si at inline styles (rett i html-kodingen) gjør koden litt vanskeligere å lese, men det er overkommelig. Det er jo ikke alltid eksterne stilark er praktiske, men generelle ting som bakgrunner o.l bør være i eksterne stilark.

Forresten, jeg la merke til at du har brukt bgcolor i body. Dette er ikke stilark så smekk på labben for det ;)

Lenke til kommentar
Siden var grei den. Ikke superdesign som går folk til å måpe, men fin og oversiktlig. Synd du har latt folk som bruker 800*600 stå ute i kulda, men de er vel snart en utdøende rase :)

Kodingen er veldig oversiktlig og fin. Har personlig begrenset erfaring med absolutt posisjonering (kun skoleoppgaver), men hvis det virker så fungerer det sikkert helt bra.

Flott at du bruker css. Uten å ha satt meg skikkelig inn i kodingen så må jeg si at inline styles (rett i html-kodingen) gjør koden litt vanskeligere å lese, men det er overkommelig. Det er jo ikke alltid eksterne stilark er praktiske, men generelle ting som bakgrunner o.l bør være i eksterne stilark.

Forresten, jeg la merke til at du har brukt bgcolor i body. Dette er ikke stilark så smekk på labben for det ;)

Tusen takk for god respons enden, det setter jeg veldig pris på! :yes::)

Har ikke mye erfaring med css nei, men jeg er ganske fornøyd med koden som jeg har laget, det viktigste er vel at du har en kode som du forstår og er fornøyd med selv?! Er btw den eneste skikkelige koden gode som jeg har mekket sammen, så jeg må si meg bra fornøyd.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal til å prøve det når jeg kommer hjem! Skal rapportere!

btw. visst du ser på siden min, så ser du at de rammene går helt ned, hva skal jeg skrive inn for å få en tom linje helt nederst på siden? Har prøvd med diverse versjoner av <br>, men har ikke fått det til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...