Gå til innhold

Pc til bruk i kino

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en "pc" som jeg ska bruke prog xbmc. Må være rask å god. Vil ha temmelig my haddisk /lagrinsplass.Sånn pris på dette vet jeg ikke, ikke alt for dyr... hm 2-3 tusen kanskje.El er det alt for lite? Så må det vel ha Windows 7 el 8. Noen som hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En PC med operativsystem og harddisk med budsjett på to til tre tusen vil gi deg et og et halvt tusen til disposisjon til resten av maskinvaren.

Det blir ganske knapt.

Men en fin løsning her er nok et mini-ITX-hovedkort, liten ekstern PSU (følger av og til med), og helst innebygget APU. Med dette budsjettet får du ikke råd til en SSD, selv om det ikke koster så mye.

Har du vurdert Linux? Og en ARM-PC med SATA-tilkobling? Altså noe lignende Raspberry Pi, bare dyrere og mer sofistikert.

Lenke til kommentar

Bruker selv Raspberry Pi med raspmbc som mediasenter, definitivt verdt noen hundrelapper!

Eneste grunn til jeg ikke ville anbefalt den kombinasjonen er hvis du trenger å spille av videofiler som er enkodet i 10-bit.. Det funker dessverre dårlig.

Lenke til kommentar

To tre tusen for en RASK pc med OPERATIVSYSTEM ? Er du seriøs eller? Høres ut som ett akutt forsøk på trolling.

Vel man kan/kunne få kjøpt en billig laptop på Elkj(i)(ø)p for 3 k. Med Windows 8. Men tviler på at den kan kalles RASK. Grei nok til å lese emails etc men ikke noe mer. Anbefaler deg i det minste å doble budsjettet til rundt 5 - 6 tusen. Så er spørsmaålet om du skal ha en bærbar eller stasjonær pc. Vil du gå for en stasjonær må du gjerne ha tastatur og mus (sannsynnligvis også en skjerm med mindre du skal koble til en TV eller prosjektør) (Gjerne gi litt mer info om hva du mener med bruk i kino?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...