Lifeform Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Hei,Før i gamle dager så husker jeg med dårlige minner at scandisk i DOS ofte kunne ødelegge alle data på en virusinfisert harddisk.Har nå tilsvarende problem med en disk her, hvor det går veldig lang tid å overføre data fra disk1 til disk2 på en laptop med 2 harddisker.Lurer da på om jeg snarest bør avbryte denne skanningen, og om det er andre og bedre måter å hente ut disse dataene på ?Min mistanke er at grunnen til at det tar veldig, veldig lang tid (stopper opp med flere filer hvor filoverføringene ikke går på frem) er pga disse ødelagte sektorene, men ønsker selvsagt ikke ødelegge dataene om det er annen og mer skånsom måte å hente ut disse dataene på.Vet f.eks. at www.harddisk.no gjør dette på en skånsom måte, og lurer da på hvilke andre, mer skånsomme metoder det finnes for å hente ut data fra delvis ødelagte disker (som snurrer og leser litt)? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Hvis sektorene er ødelagt så er dataene allerede korrupt. Altså kan de ikke ødelegges mer. Det scanningen gjør er å merke de ødelagte sektorene slik at de ikke brukes på nytt. Det andre alternativet er IBAS. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 OK, den er god :-) Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå