Morgenstund Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har en eldre 30" skjerm, en HP LP3065 med oppløsning 2560x1600 punkter. Den ble anskaffet for bruk med en privat HP Elitebook 8730w bærbar maskin (grafikkort NVIDIA Quadro FX3700M med 1GB minne) høsten 2008, dengang Vista ble brukt. Skjermen krevde duallink DVI skjermkabel for å fungere på den høye oppløsningen. Har mye glede av skjermen, og anskaffet i fjor en ny bærbar ASUS G75VW bærbar (skjermkort GeForce GTX 670M med 3GB minne) til erstatning for den forrige maskinen. Storskjermen er like god så den bruker jeg fortsatt, riktignok med en Apple overgangskabel mellom mini Displayport/USB utganger på PC'en og og duallink DVI inngang på skjermen. Dette fungerer helt utmerket. Jeg har til og med brukt den private skjermen på hjemmekontoret siden jobben normalt ikke holder så store skjermer. Det har fungert helt utmerket med en docking-løsning til jobbPC'en, en HP Elitebook 8530p fra 2010 med grafikkort ATI Mobility Radeon HD 3650 med 512MB minne. Denne gamle maskinen på jobben ble imidlertid skiftet ut nå nylig med en HP Elitebook 8570p med grafikkort AMD Radeon HD7570M med 1GB minne. På kontoret skal denne brukes med 2 stk. 24" skjermer fra HP (1920x1200) samt den innebygde skjermen i PC'en. Det er testet og fungerer bra. Da jeg skulle teste nye maskinen på hjemmekontoret mot 30 tommeren gikk det imidlertid dårlig. Når denne skjermen ikke får fullverdig signal via duallink DVI kabel, går den automatisk i halv oppløsning: 1280x800. Jeg har prøvd både docking med utgang duallink DVI og Displayport og overgangskabel duallink DVI/Displayport både fra docking og direkte fra PC'en. Den gamle skjermen nekter å funger i riktig oppløsning mot den nye jobbPC'en. Har lastet ned siste skjermdriver, fått reinstallert PC'en, den lokale PC'leverandøren har hatt folk som har sett på den, men ingenting ser ut til å hjelpe. For sikkerhets skyld ble PC'en testet på en annen og nyere 30" skjerm fra HP og da virket alt helt fint, bare ikke mot min «gamle» skjerm. Den gamle skjermen fungerer imidlertid fremdeles helt fint på alle de 3 andre maskinene. Er det noen andre som har opplevd noe lignende og som evt. kan forklare dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå