Gå til innhold

Ny Stasjonær Gaming PC.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lenge drevet med pc og ser på meg selv som ganske datakyndig, men har i de siste årene falt helt av angående hardware o.l. grunnet skole og andre interesser tatt litt prioritet. Skal nå flytte inn i et nytt hus og har da en ganske fint og stort rom som jeg skal bruke som kontor / gaming rom og til dette har jeg da lyst på en ny pc.

I den nye setupen ser jeg for meg at jeg trenger to 24" skjermer hvorav 1 er dedikert til gaming og den andre til videoredigering og opptak. Jeg skal drive en del med opptak og redigering, til jobb så går det mye i 3d produsering og video animasjon så trenger definitivt en pc som ikke har noen problemer med å kjøre dette (Helst samtidig). Mitt budsjett er rundt 20k, men siden det er en del andre utgifter som også skal legges til dette rommet vil jeg helst ligge en del under det (hvis mulig)

- Jeg trenger ikke mus, tastatur, headsett eller tilhørende siden det har jeg alt.

- Vil gjerne ha en SSD på rundt 250GB og en som er dedikert til å kjøre windows 8 og en til å kjøre SteamOS siden jeg skal ha dual boot.

- Av andre lagrings disker trenger jeg bare en 250GB siden det meste lagres i skyen. Denne må være ekstern fra min personlige i tilfelle det skulle bli noe galt på den eller de andre. Vil også gjerne ha rundt 1TB som personlig disk plass.

- Andre preferanser har jeg egentlig ikke, har lenge vært en Intel mann så liker godt Intel, men skal jeg være ærlig så har jeg ingen anelse om hvordan AMD er om dagen.

Takk for alle svar.

XorxA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående steamOS er det litt uklart hva som egentlig støttes, skal man ta utgangspunkt i ubuntu, jeg må si jeg ikke kan hjelpe så stort her.

Men vil generielt si:

Samsung 840 Pro er en veldig bra SSD.

Seagate Barracuda 7200.14 2TB er forhåndvis god harddisk for å være billig.

For spilling er i5 4670k en veldig god prosessor i dag.

For videoredigering og multitasking kommer nok i7 4770k og i7 4930K.

For dette bruket er nok HD 7970 Ghz eller GTX 780 anbefalt.

Ca 16 GB ram tror jeg bør holde i starten i vertfall.

Lenke til kommentar

Først og fremst takk for alle svar.

Ja jeg har tid til å vente i noen uker. Vil nok prøve å få bestilt til slutten av denne mnd. De 2 skjermene skal også dekkes av de 20k ja, men det har seg slik at jeg har en bekjent som jobber i USA som ofte er hjemme når han ikke jobber. Han snakket om at det ikke var så veldig dyrt å få bestilt en 4k skjerm fra Asia (husker ikke hvilket land han nevnte) som ble shippet ganske billig til USA og som han kunne ta med hjem. Dette er da veldig lukrativt for meg. Er det noen her som har god peiling på skjermer som vet hva jeg burde bestille da. De bør selvfølgelig holde seg innenfor mitt budsjett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...