BirgerCaC Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Sier dere også "je" når dere ramser opp alfabetet? Eller er "jådd" overrepresentert der? Det blir je på oppramsing av alfabetet også Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Sier, [je]. Hilsen en fra Trondheim Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 For meg høres det litt rart ut å si jådd når man ramser opp alfabetet, men jeg bruker noen ganger jådd hvis jeg skal presisere et passord f.eks. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 To me it's just weird that y'all don't have the "j" sound at all ! There was norwegian in the hospital who asked the nurse if he could have a j(y)ournal. Flabbergasted, she said "you want a urinal?" He said "yes, I vant two (y) journals!" Vet ikke om dere forstår norsk amerikansk humør. 3 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Sier vanligvis "je", men om jeg skal stave noe for folk, sier jeg som oftest "jådd" for å være på den sikre siden. "Je" er jo generelt veldig utydelig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Når eg skal stave noko så brukar eg jådd, sidan je kan blandast med de, e, te, be osv... Lenke til kommentar
cupcake Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg sa "je" helt til jeg begynte på NTNU, da ble det plutselig "jådd". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå