Bill7 Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Nå har jeg brukt Lightroom i snart 2 år, og jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten.Har i den siste tiden imidlertid fattet interesse for Nik software, og lastet derfor ned en prøveversjon.Er det noen som kan utdype hva dette programmet kan, som ikke lightroom 4.4 kan? Er det ikke like så greit å bare lage seg (evt.laste ned) noen flere presets i lightroom? (muligens et provoserende spm, men det er i så fall med vilje ) Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 EFEX pakken har en del kule presets og litt annen måte å justere bildene på og jeg bruker denne nesten alltid sammen med LR5. Mange pro fotografer sverger feks til Nik Silver EFEX for sort-hvit konvertering. Lenke til kommentar
Bill7 Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Ja, har skjønt det slik som at spesiellt sort-hvit konverteringen er ganske god i dette programmet.Kan du utdype litt om hvordan du bruker den sammen med LR5?Er det mulig å laste inn Nik presets i develope-modulen i LR? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Måten jeg gjøre det på er at LR lager en TIFF fil som redigeres i Nik, lagres og når det avsluttes er man tilbake i LR med TIFF fila. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå