sogg Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Heihei, har skjedd noe merkelig med pcen min. Plutselig var selve skjermbildet for stort for skjermen min. Har prøvd å lest på diverse forum for å finne ut av problemet, men ingen virker. Tok da en desperat løsning å formaterte pcen og tenkte dette må vel virke uansett, men til ingen nytte!? Se vedlegg som viser med rødt rektangel ca. det området som jeg kan se på skjermen min. Har et Nvidia GTX 560 skjermkort med nyeste driver installert. Windows 7 64-Bit Takk på forhånd! Lenke til kommentar
viktor-modz Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 ja hei på amd og nvidia sine controll panel skal dette ver en instilling , enten har du får høg oppløsning eller er ikkje skjermen kalibrert. siden du har nvidia så kan du trykke høgreklikk på desktop og gå på nvidia controll panel og stille dette in der. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Hva skjer hvis du setter oppløsningen ned? Hvis kanten fremdeles er utenfor så er det skjermen din som er synderen. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har en knapp på skjermen det står Auto på. Mulig din skjerm også har det. Trykk på knappen og skjermen vil automatisk tilpasse skjermbildet. Ellers så kan du prøve å sette datamaskinen til ett annet tidspunkt. Det gjør du ved å gå på Start deretter trykker du på kontrollpanel og deretter klikker du på System og sikkerhet. Når du kommer dit så klikker du deg igjen inn på handlings senter og nederst på vinduet som da åpnes trykker du gjenoppretting. Dette har fungert haugevis av ganger hvor jeg har gjort ett eller annet dumt med datamaskinen min og jeg ikke greier å gjør det om igjen Lenke til kommentar
thomit Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har en knapp på skjermen det står Auto på. Mulig din skjerm også har det. Trykk på knappen og skjermen vil automatisk tilpasse skjermbildet. Ellers så kan du prøve å sette datamaskinen til ett annet tidspunkt. Det gjør du ved å gå på Start deretter trykker du på kontrollpanel og deretter klikker du på System og sikkerhet. Når du kommer dit så klikker du deg igjen inn på handlings senter og nederst på vinduet som da åpnes trykker du gjenoppretting. Dette har fungert haugevis av ganger hvor jeg har gjort ett eller annet dumt med datamaskinen min og jeg ikke greier å gjør det om igjen En tanke for sent med gjenoppretting når han har formatert hardisken sin. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Ja, det tenkte jeg ikke på Lenke til kommentar
sogg Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 ja hei på amd og nvidia sine controll panel skal dette ver en instilling , enten har du får høg oppløsning eller er ikkje skjermen kalibrert. siden du har nvidia så kan du trykke høgreklikk på desktop og gå på nvidia controll panel og stille dette in der. Kan resize oppløsningen, men da blir teksten VELDIG uklar.. Hva skjer hvis du setter oppløsningen ned? Hvis kanten fremdeles er utenfor så er det skjermen din som er synderen. Dette virket til å fungere bedre, kjører nå i 1680 x 1050 og skjermen fylles ut slik den skal. Men litt irriterende å ikke kunne optimal oppløsning på skjermen.. Jeg har en knapp på skjermen det står Auto på. Mulig din skjerm også har det. Trykk på knappen og skjermen vil automatisk tilpasse skjermbildet. Ellers så kan du prøve å sette datamaskinen til ett annet tidspunkt. Det gjør du ved å gå på Start deretter trykker du på kontrollpanel og deretter klikker du på System og sikkerhet. Når du kommer dit så klikker du deg igjen inn på handlings senter og nederst på vinduet som da åpnes trykker du gjenoppretting. Dette har fungert haugevis av ganger hvor jeg har gjort ett eller annet dumt med datamaskinen min og jeg ikke greier å gjør det om igjen Jo, har jo innstillinger på skjermen.. Men tinger er at "Auto Image Adjust" knappen er låst, så jeg får ikke trykket på den... Merkelige greier dette.. Har forresten en ViewSonic VX2453MH. Takker for alle svar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Du har ikke byttet kabel mellom skjerm og pc? Lenke til kommentar
sogg Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Du har ikke byttet kabel mellom skjerm og pc? Nei, ikke før dette skjedde. Men har prøvd med ny kabel og den andre HDMI inngangen, men dette heller virker ikke. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 ... "Auto Image Adjust" knappen er låst, så jeg får ikke trykket på den...Den knappen brukes vel bare med VGA. Har ingen funksjon med digital inngang. Lenke til kommentar
sogg Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Prøvde i dag å koble til skjermen til min bærbare pc, men samme resultat. Så jeg regner med det rett og slett er skjermen som ikke lenger virker som den skal.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Har du prøvd med VGA-kabel? Har du prøvd å "restarte" skjermen ved å nappe ut strømkabelen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 http://www.google.com/webhp?client=tablet-android-samsung&source=android-home#q=nvidia+corrupt+edid+data Jeg hadde en viewsonic skjerm vx eller vg serie hvor edid data i den ble korrupt i sammenheng med bruk av nvidia kort/driver. Edid har data for ulike opløsninger som skjermen svarer pc med over dvi, omtrent som med minne og jedec spd eller intel xmp profildata. Kan være noe lignende som har oppstatt med din. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Vanlig prosedyre er å skru av overscan-funksjonen på skjermen og/eller sette aspect-ratio manuelt på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå