Gå til innhold

Oppgradere gamer PC

Anbefalte innlegg

Jeg har en god stund tenkt på å oppgradere pc'en, men aldri kommet så langt. Spilte BF4 beta i går og la merke til at noe trengs å gjøres.

Hovedelementene i oppsettet mitt begynner å dra på årene nå..

Har to gpu, men bruker kun et da det ene blir helt sinnsykt varmt om jeg bruker to og bråker mer enn jeg takler å høre på.

Siden AMD er like rundt hjørnet med ny release av gpu så tenkte jeg at jeg godt kunne ventet på det? Ikke sett etter slipp dato, men de lover jo gull og grønne skoger hvertfall med tanke på BF4.

Kan jo hvertfall oppgradere HK + CPU i første omgang og evt bruke 2xgpu intill slipp.

Oppsett:

HK: Gigabyte GA-790FXTA-UD5

CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition

-Vifte: Noctua NH-D14

GPU: XFXRadeon HD 6950 (x2)

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB

PSU: Chieftec Super Series 750W

SSD: Crucial m4 128GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vel kjørt på med nytt hovedkort, cpu og gpu.

I5 4670k

MSI Z87-G45

R9 290X

Nå er jeg litt usikker på om D14 passer på 1150 socket? Men ville da ev kjøpt en adapter så den kan brukes.

Muligens, muligens en ny ssd.

Alt kommer Ann på hvor mye penger du skal legge i dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I spill så yter de omtrent likt.. Så med mindre du driver med hardcore videoredigering så trenger du ikke den ekstra ytelsen som hyperthreading gir.

Kjører foresten min i5 4670k på 4.4ghz med fine temperaturer (og med stock spenning faktisk) så du kan nok hente ekstra ytelse med å clocke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I spill så yter de omtrent likt.. Så med mindre du driver med hardcore videoredigering så trenger du ikke den ekstra ytelsen som hyperthreading gir.

Kjører foresten min i5 4670k på 4.4ghz med fine temperaturer (og med stock spenning faktisk) så du kan nok hente ekstra ytelse med å clocke.

Ah, lite innom den biten.

Hører jeg på din kompetanse og går for det du anbefalte da : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...