AnonymDiskusjon Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Har siden 30.08.13 trappet opp på ritalin og har nå kommet til 'max dose' som i følge legen min er 60mg om dagen. Det er snakk om 10mg tabletter. Jeg er klar over at man kan få høyere puls av slike medikamenter, men er usikker på dette med 'dotter' i ørene. Ser at det er listet hevelse i øret under mindre vanlige bivirkninger. (≥1/1000 til <1/100): Hvis jeg er i aktivitet mens tablettene har effekt så får jeg veldig fort dotter i ørene og høyere puls. Det kan være noe så uskyldig som en gåtur i normalt tempo. Lurer på om det kan være relatert. Bekymrer meg i grunn ikke, men er nysgjerrig på dette. Er bare irriterende å snakke og høre hva som blir sagt. Prøvde å google litt, men komme ikke frem til et tilfredsstillende svar. Kunne selvfølgelig spurt legen om dette, men har ikke time før neste uke. Pulsen pleier å holde seg på 160 etter bevegelse, men det er greit nok siden det ikke er så nære makspuls. (211 – (alder x 0,64)) Anonymous poster hash: 42f6e...275 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Ta opp symptomene dine med vedkommende som har satt deg på denne medisinen. Det å finne riktig langsiktig dose hvis du skal bruke denne medisinen er en utfordring. Ritalin er en relativt kraftig stimulant som påvirker hele kroppen, så den har mange ulike virkninger/bivikninger alt etter hvordan du er skrudd sammen. Driver du kroppen så hardt bør du også være nøye med å understøtte ordentlig med riktig ernæring og tilskudd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå