Jaeggen Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg satt her før deg !! Bjørkfink som ikke er helt enig om hvem som skal få sitte. Bildet er soft fokus, og er ment som et stemningsskapende bilde.. Ville gjerne fått et knivskarpt bilde av dette, men her går det dessverre litt fort for seg :-) Se bildet Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Hei, Jon Arne. Dette er et blinkskudd, og jeg synes at bildet "kler" litt "soft focus" ! Fuglenes farger og bakgrunnen "matcher" perfekt, og dette øyeblikksbildet er i det hele tatt "catchy" ! Vennlig hilsen Albert Andersson. 1 Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Mulig det er den høye ISO'en som gjør litt med skarpheten. Tror du kunne gått ned til 1/1000s og senket ISO'en deretter. Da ville du også fått litt bevegelse i vingene som hadde skapt mer liv til bildet. Men det er ikke så lett med dårlig høstlys og bevegelse. Stemningen har du her, og "modellene" har jo blikk for hverandre. Mvh Melvin Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Takk for kommentarer !! Jeg liker den bakgrunnen,Albert. Men man kan ikke bare ta bilde av bakgrunner heller :-) Så da det endelig kom noen med noenlunde lik farge, var det bare å fyre løs.. Har forresten en full hardisk med noenlunde ubrukelige Kjøttmeisbilder :-) Melvin du er nok inne på noe her iht til høstlyset.. Jeg får forsøke igjen i morgen :-) - Jon Arne Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Hei, Jaeggen. Dyr kommuniserer med hverandre. det vet vi jo. Hva de formidler til hverandre i en slik situasjon du viser her, vet vi ikke. Derfor er det så moro når vi mennesker overfører menneskelige tanker bak en slik scene, eller mao personifiserer. For det må jeg si vi gjør ganske likt. Mange med deg ville nok valgt den samme tittelen på bildet, som du har valgt her. Bildet er flott, og det er ikke alltid skarpheten i bildet som blir det viktige, eller som "gjør" bildet. Når det gjelder bakgrunner, så er jeg enig i at det kanskje fokuseres mye på det. Det som allikevel er interessant med bakgrunn og dyr, er at det ofte er de selv som velger å plassere seg i omgivelser som passer perfekt i farge. Instinktivt, i forhold til kamuflasje. Bilderesultatet blir ofte da soft og rolig. Gleder meg til flere bilder fra deg Mvh. Lisbeth. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg