Gå til innhold

Er det bare meg eller har vi sykt bra politi?

Anbefalte innlegg

Var og skulle levere en anmeldelse for ca to år siden, men ble ikke tatt alvorlig og ble heller sendt videre. Hadde med meg to stk som skulle vitne på hendelsene og, i tillegg til at politiet hadde litt kjennskap til saken fra før.

Så, nei. Har ikke så god lit til politiet. Men de skal ha at de er flinke til å ta hånd om hendelser som forekommer ute på nattelivet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Interessant. Kan du forklare mer konkret hvordan politiet kan bli dobbelt så mange ved å bare få fingeren ut og faktisk gjøre jobben sin?

De må be politikerne om å bruke handlekraft. Det er bare dem som kan gi dem enda flere.

Kan godt være jeg gikk over streken med det du siterte meg på.

Lenke til kommentar

De må be politikerne om å bruke handlekraft. Det er bare dem som kan gi dem enda flere.

Kan godt være jeg gikk over streken med det du siterte meg på.

Nei, det er ikke de som kan gi dem flere.

Du later til å tro at det bare er å knipse med fingrene, så har man nok politi.

Redigert: Skrivefeil.

Endret av Bozzeye
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvordan da?

Man hører stadig om at studenter som utdanner seg til å bli Politi ofte ikke får jobb grunnet det ikke er noen jobb for dem. Dersom noen utdanner seg til politi, må det være plasser for dem, slik at dem kan jobbe i det yrket, det er et eksempel.

Jeg synes dog det er dumt at politiet ikke har de resursene som de burde ha. Men nå er vi et lite land, men det skal ikke være en unnskyldning for at vi har et horribelt politi, her må ikke bare ledelsen i politiet på banen, men også politikeren.

Lenke til kommentar

For all del. Poenget er at det ikke er politiet selv som driver med finansiering, det er det staten som tar seg av. Å kritisere noen for å ikke ha penger er helt bak mål, spesielt når de ikke engang er de selv som har ansvar for å skaffe ressursene.

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg at Politiet er her for å beskytte statens interesser og ikke folket. Føler og at Politiet mener de selv ligger over loven, som eksempelet nedenfor som selvsagt ble henlagt for de hadde "visst ikke" gjort noe galt. Dette var i en 70-sone i en tunnel midt i rushtiden.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-raakjoerte-i-over-200-kmt-i-oslofjordtunnelen-4021169.html

Leser ofte i avisene at spesialenheten for politisaker ofte henlegger saken når politiet har gjort noe galt som f. eks i dette graverende eksempelet her: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Anmelder-UP-for-politivold-7195753.html

At mye av dette skjer kommer nok av at mange psykopater søker stillinger der de får makt over andre mennesker. http://www.dn.no/talent/article2511881.ece

I personlig møte med politiet har jeg forsåvidt ikke noe negativt å si, da mine møter kun har vært gjennom alko-kontroll.

Endret av melbyes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At mye av dette skjer kommer nok av at mange psykopater søker stillinger der de får makt over andre mennesker. http://www.dn.no/talent/article2511881.ece

Den listen over hva de ikke velger er ikke helt riktig. Det er psykopater også i alle fall en del av dem, men det kan godt være i mindre mengder enn den andre listen. Det står forsåvidt også i billedteksten.

Politiet er veldig klar over problemstillingen ang. hvorfor folk søker seg til politiyrket og gjør som regel en god jobb i å luke ut personer som ikke passer bl.a. gjennom inntaksrutinene. Det er alltid noen som slipper igjennom, noe som er fullt mulig for psykopater som er gode på skuespill.

De folkene med de mest utpregede psykopatiske trekkene har jeg truffet på i militæret og blant næringsdrivende. Alle politifolkene jeg har hatt med å gjøre har vært eksemplariske.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

De folkene med de mest utpregede psykopatiske trekkene har jeg truffet på i militæret og blant næringsdrivende. Alle politifolkene jeg har hatt med å gjøre har vært eksemplariske.

Jeg har selv ikke hatt noe personlig problem med politiet, bortsett fra at jeg nesten alltid blir stoppet i alko når jeg sjelden drikker. Er forøvrig mer irritasjon enn et problem :)

Lenke til kommentar

Politiet gjør det riktig, men måten noen politi folk oppfører seg på er rett og slett kvalmende. De gangene jeg har møtt politiet, blitt stoppet i kontroll osv har de rett og slett sett på meg som en mistenkt for drap nesten.

En annen ting når jeg fikk fartsbot og holdt en samtale med politimannen så sto han der med solbrillene sine på, lekte så jævlig deilig klyse og at han hadde 100 ganger mer rett i verden enn meg. Er det noen man gjør for å fortjene respekt av andre så er det faen meg ikke å stå med solbriller på når du snakker med en annen person face 2 face. De er så respektløst som det kan bli og ikke minst uhøflig. De skal være ett eksempel.

Dere veit kanskje selv hvor ukult det er å ikke se øynene til den personen du snakker med. Og kroppspråket er jo nesten 90% prosent av kommunikasjonen mellom mennesker. Du kan "si" så utrolige mye mer ved en enkel bevegelse enn 1000 ord.

Lenke til kommentar

Knallharde prioriteringer. Selv om det som betyr noe personlig for de fleste som f.eks at noen bøffer bilstereoen så har politiet mer samfunnsnyttige ting å gjøre som gagner alle indirekte. Noen ganger er de på sin plass at man være mest takknemlig for de tingene man ikke vet om.

Vel jeg skjønner ikke hva som er så samfunnsnyttig med å gjemme seg blant noen trær langt utpå landet kl 01:00 på en lørdags natt for å ta rånere som sladder på en øde tom parkeringsplass istedenfor å være inne i byen å hindre voldsepisoder og ran på denne tiden.

For så å være frekk som faen når de prater til deg når du selv prøver og være høffligst mulig. Også stå å lyse deg i tryne med en svær maglight på 10 cm avstand rett inn i øynene.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Også stå å lyse deg i tryne med en svær maglight på 10 cm avstand rett inn i øynene.

De lyser deg ikke i øynene for å være kjipe, de lyser deg i øynene for å se om pupillene dine reagerer unormalt (som er en god indikator for at du er påvirket av et eller annet), så det er faktisk ganske så relevant i den situasjonen.

Endret av the_last_nick_left
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel jeg skjønner ikke hva som er så samfunnsnyttig med å gjemme seg blant noen trær langt utpå landet kl 01:00 på en lørdags natt for å ta rånere som sladder på en øde tom parkeringsplass istedenfor å være inne i byen å hindre voldsepisoder og ran på denne tiden.

For så å være frekk som faen når de prater til deg når du selv prøver og være høffligst mulig. Også stå å lyse deg i tryne med en svær maglight på 10 cm avstand rett inn i øynene.

De fleste vil vel at politiet bruker resurser på andre enn dem selv med mindre man er fornærmede.

Politiet skal ivareta mange ulike behov, og hadde de ikke tatt småsynderene av og til hadde det vært fritt vilt.

Lenke til kommentar

De lyser deg ikke i øynene for å være kjipe, de lyser deg i øynene for å se om pupillene dine reagerer unormalt (som er en god indikator for at du er påvirket av et eller annet), så det er faktisk ganske så relevant i den situasjonen.

Det tar ikke flere minutter å se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...