Gå til innhold

Er det bare meg eller har vi sykt bra politi?

Anbefalte innlegg

Jeg har følgt med på politi-serien på TV Norge og de virker så hjelpsomme og forståelsesfulle. Hvorfor er det er så mange som misliker politiet. De er jo så greie og oppfører seg så profesjonelt. Selv ovenfor tungt kriminelle som oppfører seg mildt sagt jævlig mot dem!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at mange som blir tatt ikke forstår at det de gjør ikke er greit. De synes derfor politiet er stygge som straffer dem når de mener det ikke har gjort noe galt.

Mange takler ikke å bli stoppa engang, jeg har sett en del på cops, og folk er ikke fornøyde med politiet der heller akkurat. Noe av det mest sjokkerende jeg har sett var en bilist som ble vinket inn for å ha kjørt uten bilbelte. Han skulle ha en bot på litt under en timelønn. Men det var ikke aktuelt så han kjørte opp i vanvittige hastigheter og døde momentant i et smell noen minutter senere. Det er tydeligvis bedre å dø enn å betale 200kr synes noen.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Politiet deler ut bøter og inndrar sertifikater.

De har aldri plaget meg, men jeg forstår hva folk har imot dem.

Mange vil selvsagt si at det e bilistens egen feil som kjørte for fort, men ikke alle bilister er enig.

En gang det var promillekontroll og politiet vinket meg inn så hadde jeg et flyttelass som blokkerte nesten hele sikten bak. Jeg tenkte ikke noe over det fordi jeg pleier å bruke speilene. Jeg forklarte dette til dem og de lot meg kjøre videre etter jeg hadde ryddet litt opp i baksetet. De kunne lett gitt meg bot, men de skjønte at det var et hendelig uhell.

Politiet: Terningkast 6!

Endret av EvilSeagull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har skjelden vært borte i saker der folk er missfornøyd med hva politiet gjør (selv om noen nok synes det er litt surt med fartsbøter og slikt), jeg har derimot en hel bærepose med tilfeller der jeg selv eller andre er missfornøyd med alt det politiet ikke gjør.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har skjelden vært borte i saker der folk er missfornøyd med hva politiet gjør (selv om noen nok synes det er litt surt med fartsbøter og slikt), jeg har derimot en hel bærepose med tilfeller der jeg selv eller andre er missfornøyd med alt det politiet ikke gjør.

Knallharde prioriteringer. Selv om det som betyr noe personlig for de fleste som f.eks at noen bøffer bilstereoen så har politiet mer samfunnsnyttige ting å gjøre som gagner alle indirekte. Noen ganger er de på sin plass at man være mest takknemlig for de tingene man ikke vet om.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har bare positive erfaringer selv. Har måttet ringe onkel et par ganger på grunn av min klin kokos rusmisbrukende eks-nabo, og de er alltid ålreite når de kommer, selv mot ham de skal hente, og selv om de strengt tatt sikkert kunne tenke seg noe bedre å bruke tiden på enn en idiot som nekter å innse at det er enkelte stoffer han ikke tåler. Men, jeg kan forsåvidt godt skjønne at folk kan bli litt mugne når de blir nedprioritert en lørdags kveld.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har følgt med på politi-serien på TV Norge og de virker så hjelpsomme og forståelsesfulle. Hvorfor er det er så mange som misliker politiet. De er jo så greie og oppfører seg så profesjonelt. Selv ovenfor tungt kriminelle som oppfører seg mildt sagt jævlig mot dem!

Selvfølgelig oppfører dem seg når dem veit at dem blir filmet, og at dette skal sendes på TV. Det er veldig mange ansatte i politi-etaten, og store drittsekker finnes overalt.

Lenke til kommentar

Om ikke kapasiteten er det den burde være, så har vi et av de politikorpsene med best holdninger i verden. Dessuten må dere tenke på hvor sinnsykt vanskelig det er å gjøre jobben sin, når _alle_ vurderer hver minste ting du gjør, filmer, etc.

Når folk er voldelige og de blir nødt til å anholde det, er det veldig lett å gjøre en liten feil (en uheldig albue/finger i håndgemeng, f.eks). Denne lille feilen blir lagt på youtube som "politivold", og blåst ut av proposjoner.

Ja, politiet gjør også feil, men med tanke på det enorme antallet situasjoner de er i hver eneste dag er statistikken veldig positiv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Noe som vises på TV er ikke noe som er realiteten. Politiet gjør sikkert en god jobb, men de gjør ikke nok. De henlegger saker alt for ofte, uten å ha prøvd å finne ut av det.

Vi har også et politi som har veldig få resurser, og derfor kan ikke gjøre den jobben de er satt til å gjøre. F.eks i Oslo om helgene, er det faktisk dobbelt så mange vektere som det er politi, det sier litt om situasjonen.

Politiet fortjener både skryt, og sterk kritikk.

Fordi de er en kriminell bande som tvinger befolkningen til å betale skatter og følge såkalte "lover" mange ikke har sansen for.

Den var god, men langt fra virkeligheten. Det er ikke noe som heter "såkalte lover", det fines lover, men ikke slik du beskriver det. Dersom ikke lover hadde finnes, hadde vi vært et anarki.

Om ikke kapasiteten er det den burde være, så har vi et av de politikorpsene med best holdninger i verden. Dessuten må dere tenke på hvor sinnsykt vanskelig det er å gjøre jobben sin, når _alle_ vurderer hver minste ting du gjør, filmer, etc.

Etter mine erfaring med politiet i Bergen, så er det vanvittig mange av dem som ikke burde være politi, da det er en del som er direkte rasistiske.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Man kan vel strengt tatt ikke kritisere politiet for å ha for lite ressurser.

Det kan man strengtatt, jo. Dersom de ikke har ressurser bør de gjøre noe med det.

Dersom det er mulig å ha dobbelt så mange vektere i Oslo i helgene, er det mulig å ha dobbelt så mange politi og, bare de får fingeren ut å faktisk gjør jobben sin. Det handler mye om prioritering.

Selvfølgelig oppfører dem seg når dem veit at dem blir filmet, og at dette skal sendes på TV. Det er veldig mange ansatte i politi-etaten, og store drittsekker finnes overalt.

You don't say.

Det har ihvertfall jeg.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Dersom det er mulig å ha dobbelt så mange vektere i Oslo i helgene, er det mulig å ha dobbelt så mange politi og, bare de får fingeren ut å faktisk gjør jobben sin. Det handler mye om prioritering.

Interessant. Kan du forklare mer konkret hvordan politiet kan bli dobbelt så mange ved å bare få fingeren ut og faktisk gjøre jobben sin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...