flyby Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har prøvd Pinnacle Instant Copy-får ikke dette til å svelge CSS beskyttede plater. Noen som har forslag til bra prog. eller fremgangsmåte?? Flyby Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Siden jeg regner med at du skal ta backup av originalfilmene dine, så kan du enten rippe dvd`en og komprimere den med f. eks. Dvd2One, da mister du menyen, men kan fortsatt velge undertekster og lydformat. Eller du kan bruke DvdXcopy og lage en fullstendig backup, men da blir filmen på 2 plater. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 dvdxcopy express fungerer bra Lenke til kommentar
flyby Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Takk for tips. Noen som kjenner til Xcopy gold og eventuelt linker til denne?? Takker for svar. Flyby Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 dvd x copy express tar bort menyen og komprimerer den til og gå på en dvd plate og du velger selv tekst og lydspor du vil ha med. det gjør alt automatisk Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 DVDXCOPY er jo dårlig da. Jeg har i hvert fall ikke råd til å bruke 2 plater på hver backup. Bruk DVD Decrypter til å fjerne CSS, og rip med Pinnacle. Hvis du ikke gidder å bruke DVD Decrypter, kan du bruke DVDShrink3.0b5 med deep analyze til å rippe rett fra plata, med nesten like bra kvalitet som Pinnacle. Hvis kun det beste er bra nok, og du i tillegg har en del tid bør du Re-Encode alt med CCE og så putte på menyene og remuxe om til vobs igjen. Du finner en guide til dette her Lenke til kommentar
flyby Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvis du ikke gidder å bruke DVD Decrypter, kan du bruke DVDShrink3.0b5 med deep analyze til å rippe rett fra plata, med nesten like bra kvalitet som Pinnacle. Takk for mange tips. Høres ut som om DVDSHRINK kan være noe for meg. Hadde helst sett at jeg kunne beholde menyer, men kun bruke en plate og at det var relativt automatisert. Om det blir litt dårligere kvalitet betyr ikke så mye. Dette var kanskje vel mye å be om?? Flyby Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Både DVDShrink, Pinnacle og DVD2One har mulighet til å beholde menyer Lenke til kommentar
flyby Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 HMMM, her må det væe noe jeg ikke får med meg. :o Har Pinnacle instant copy, men får ikke den til å ta CSS beskyttede filmer. Må jeg bruke et annet prog. før jeg bruker Pinnacle, eller er det en funksjon i Pinnacle jeg har oversett :oops: Flyby Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 DVDXCOPY er jo dårlig da. Jeg har i hvert fall ikke råd til å bruke 2 plater på hver backup. Bruk DVD Decrypter til å fjerne CSS, og rip med Pinnacle. Hvis du ikke gidder å bruke DVD Decrypter, kan du bruke DVDShrink3.0b5 med deep analyze til å rippe rett fra plata, med nesten like bra kvalitet som Pinnacle. Hvis kun det beste er bra nok, og du i tillegg har en del tid bør du Re-Encode alt med CCE og så putte på menyene og remuxe om til vobs igjen. Du finner en guide til dette her Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg synes det er merkelig at det skal være så vanskelig å ta 1:1 backup av sine egne DVD plater. Finnes det ikke den dag i dag noe program som gjør alt for deg uten 125090715 rare options i x antall rare små uintuitive program vi dødelige ikke har hørt om? Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg synes det er merkelig at det skal være så vanskelig å ta 1:1 backup av sine egne DVD plater.Finnes det ikke den dag i dag noe program som gjør alt for deg uten 125090715 rare options i x antall rare små uintuitive program vi dødelige ikke har hørt om? Nå er det ikke så vanskelig som det høres ut da. Hvis den originale DVD'en er single layered (DVD-5), kan du fjerne CSS og soner med DVD Decrypter, og brenne, ikke vanskeligere enn det. Hvis du har en dual-layered DVD (DVD-9), må du komprimere filmen med DVDShrink, Pinnacle eller DVD2One. Jeg har selv konvertert fra å laste ned DivX til bare DVDR, og har uploadet 9 selv (selvfølgelig helt lovlige hjemmevideoer ), så jeg har en del peiling på DVD ripping Lenke til kommentar
flyby Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 OK, litt grønn der :oops: , men enig i tacomodo. Trenger noe som funker i 1 operasjon. Har ikke tid eller lyst til å tweake som f... for å få et greit resultat. Flyby Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg husker jeg hadde tenkt å ta backup av Buffy samlingen min. Etter mange timer lesing og downing fikk jeg til slutt noe fra DVDen inn på disken ("rippet" tro?) og etter det skulle det hele encodes, som tok mer eller mindre hele natten. Når det så endelig var encodet dagen etterpå viste deg seg at det var helt fucka dimensjoner. Som 90 graders vendt widescreen. Bare så altfor mye bitrate, samping rate, video rate, ditt rate, datt tull, videoformater osv å stille på. Orket ikke fikle mer med det ettersom det tok 1 dag per disk, så min backup karriere ble med det. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 dvdxcopy express tar alt i en operasjon, eneste minus er at menyen er vekk Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 For dem som vil kopiere sine encryptet filmer m/InstantCopy, Uten og rippe dvd'n med Dvddecrypter først, kan jo laste ned AnyDVD! det er ett program som decoder filmen i Realtime m/InstantCopy o.l Lenke til kommentar
Wolverine Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Og ingen har nevnt CloneDVD. Finnes i evalueringsversjon her: http://www.elby.ch/en/products/clone_dvd/ edit: Programmet er MEGET enkelt å bruke, tre, fire museklikk. Programmet håndterer IKKE DVD-er som er kopibeskyttet. edit2: Etter å ha tenkt igjennom kom jeg til konklusjonen at det ikke bør være noe problem å si dette: Selv om programmet ikke i seg selv håndterer kopibeskyttede disker sier jeg ikke at programmet ikke kan brukes til å ta kopi av en slik disk. Bruk et DVD-rippeprogram til dette formålet. For eksempel: SmartRipper (søk på google). Wolverine Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 DeCSS funker fortsatt på en del eldre filmer (leve Jon Johansen og co., etc etc.). For øvrig synes jeg Clad DVD er best. Lenke til kommentar
flyby Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Prøvde DVD Decrypter og det funket greit. Tok ca. 20 min. å rippe filmen. Brant så greia med Pinnacle. Det funket bra, men tok 1 1/2 time. Kan det være riktig at det skal ta så lang tid?? Flyby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå