Gå til innhold

GPS-trøbbel på ny Samsung-telefon

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny telefon (Samsung Galaxy Young) som har trøbbel med GPSen.

Telefonen får tak i GPS-posisjonen på normal tid første gang den prøver. Og så lenge jeg ikke bytter app, så har den kontinuerlig GPS-posisjon (selv om jeg beveger meg).

Men viss jeg bytter til en annen app, så mister den så godt som alltid posisjonen, og bruker fra et kvarter til over en halvtime på å finne den igjen.

Jeg trudde det var feil med telefonen, så har vært på butikken og klaga. De gav meg en ny telefon, men nå viser det seg at den har akkurat det samme problemet...

Så jeg lurer veldig på hva det er som egentlig er galt. Bør jeg klage til butikken igjen, eller kan det være noe anna som er galt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Uff, for noe herk! Telefonen har nå vært på reperasjon, og de sier at de ikke finner noen feil. Men fortsatt har jeg det samme problemet. Nå finner den GPS-posisjon på første og andre forsøk, men (i 90% av tilfellene) ikke på tredje.

Det kan noen ganger hjelpe å velge "clear agps cache" i appen "GPS test". Men de fleste apper har ikke noe valg for å tømme cachen, så under vanlig bruk er det ikke noe jeg kan gjøre.

Hadde vært kjekt å få vite det viss noen her har opplevd et lignende problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...