Alex_Tc Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Hei, Lurer på hva blir ekvivalent til disse engelske uttrykk på norsk: 1. Can you bring these picture to me? 2. Please bring these pictures to me. Finnes det noen typisk norsk måte å spørre om hjelp eller tjeneste? Hva om jeg spør : -Jeg ønsker de bildene, kan du gjøre meg den tjenesten? Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Først så ville jeg formulert setningen noe ala "Could you bring the pictures for me, please?". Og her Norge ville jeg sagt "Kan du gjøre meg en tjeneste og bringe disse bildene hjem til meg?". Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Hei, Lurer på hva blir ekvivalent til disse engelske uttrykk på norsk: 1. Can you bring these picture to me? 2. Please bring these pictures to me. 1. Kan du gi meg/ sende meg disse bildene? Mer formelt: Kunne du gitt meg/ sendt meg disse bildene? 2. Vær grei å sende meg/ gi meg disse bildene. Mer formelt: Bestemt: Vennligst send meg/ gi meg disse bildene / Ønskelig: Kunne du være så vennlig å sende meg/ gi meg disse bildene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå