Gå til innhold

Vet du at vi er aper (primater)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Great ape" is a common name rather than a taxonomic label, and there are differences in usage. It may exclude human beings ("humans and the great apes") or include them ("humans and nonhuman great apes"). Aper er fortsatt ikke det vitenskapelige navnet, men for all del ikke skjønn hva jeg mener du, sukkeret mitt :)

 

@IHS; Mennesker er mennesker, ja det er jo alle enige i, hvis ikke så er man ganske blåst. Men desverre for deg så er mennesker også en form for dyr. Som det vises til i utallige linker her så er vi i kategorien primater som igjen er i kategorien pattedyr.

 

Til alle som tuller med kreasjonismen; Hvilke bevis har dere for at vi ikke har blitt skapt av ett "gudevesen", forklar hvordan BigBang skjedde, gi meg "svaret på alt" og ikke skriv 42.

 

Det er like sansynlig at noen satte igang vårt BigBang som at det skjedde av seg selv, men de som eventuelt gjorde det har kanskje ikke de egenskapene som vi anser som guddommelige. Prøv å kom med bevis for at det ikke finnes "guder" og jeg ler av deg. Det kan bevises like mye som det kan bevises at det ikke finnes en drit :)

 

Og bare for å ha sagt det, jeg er ikke religiøs og tilhører ikke noen trosretning!

 

FÅR GLEDE OSS TIL Å DØ, DA FÅR VI SVAR PÅ ALLE DISSE TETTE SPØRSMÅLENE OM GUDER :w00t::tease::xmas:

 

PS; rar sving denne tråden tok

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Great ape" is a common name rather than a taxonomic label, and there are differences in usage. It may exclude human beings ("humans and the great apes") or include them ("humans and nonhuman great apes"). Aper er fortsatt ikke det vitenskapelige navnet, men for all del ikke skjønn hva jeg mener du, sukkeret mitt :)

 

@IHS; Mennesker er mennesker, ja det er jo alle enige i, hvis ikke så er man ganske blåst. Men desverre for deg så er mennesker også en form for dyr. Som det vises til i utallige linker her så er vi i kategorien primater som igjen er i kategorien pattedyr.

 

Til alle som tuller med kreasjonismen; Hvilke bevis har dere for at vi ikke har blitt skapt av ett "gudevesen", forklar hvordan BigBang skjedde, gi meg "svaret på alt" og ikke skriv 42.

 

Det er like sansynlig at noen satte igang vårt BigBang som at det skjedde av seg selv, men de som eventuelt gjorde det har kanskje ikke de egenskapene som vi anser som guddommelige. Prøv å kom med bevis for at det ikke finnes "guder" og jeg ler av deg. Det kan bevises like mye som det kan bevises at det ikke finnes en drit :)

 

Og bare for å ha sagt det, jeg er ikke religiøs og tilhører ikke noen trosretning!

 

FÅR GLEDE OSS TIL Å DØ, DA FÅR VI SVAR PÅ ALLE DISSE TETTE SPØRSMÅLENE OM GUDER :w00t::tease::xmas:

 

PS; rar sving denne tråden tok

Etter vår egen klassifisering er vi aper, jo.

 

Hominidae - Felles familie for alle aper.

 

 

Anatomically modern human, Homo sapiens sapiens

 

​Paster direkte fra wikipedia siden de har en grei liste der. OM ikke du godtar listen er irrelevant, den er korrekt. Du kan bla deg gjennom resursmaterialet om du vil.

 

Grunnen til at vi klassifiseres med andre aper er at moderne forskning har funnet at andre aper slekter nærmere til oss enn andre aper. Dette gjorde at vi kvittet oss med Ponginae som en egen familie for "andre" aper. Etter dette ble de flyttet inn under Hominidae, sammen med mennesket som inntil da hadde gruppen for seg selv.

 

Ser ikke hvorfor folk skal ha så store problemer med å akseptere klassifiseringen som ape. Jeg er like forvirret av det som folk som nekter for at fugler er dinosaurer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, du er jo en ekspert på nonsense, så da har du nok rett ;)

 

Det er bare du som ikke skjønner dette...

 

Evolusjon som vi har bøttevis med beviser for gir "non sense", men Kristendommen som vi ikke har et fnugg av bevis for, gir derimot fullstendig "sense" og er utvilsomt et faktum!

 

Er du helt dum, eller?!? Du må være ateist. Fysj og æsj! :yucky:

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg velger å tro på at genteknologien har det til nå beste svaret på dette. Ja, jeg tror vi stammer fra aper, og at vi er en form for ape / apemenneske. Helt klart vi er dyr.

 

How much DNA do humans share with a banana?

Humans and banana trees share about 55% of the same DNA.

 

As you look farther back down the evolutionary line to things like bacteria, we share around 40% of their DNA. As you slowly get closer to humans, we begin to share more and more. We share over 60% of our DNA with insects, 75% of our DNA is identical to reptiles, most mammals have 90% of the same DNA as us, and we share 98% of our DNA with chimps, our closest relatives.

Lenke til kommentar

 

 

La meg se om jeg kan gjøre det klart for deg:

 

Om vi skal være helt pinlig nøyaktig, så er vi i denne familien: Eukaryote, Animalia, Chordata, Therapsidia, Mammalia, Primate, Hominidae, Homininae, Homini, Homo, Homo Sapiens. Dette er den taksonomiske klassifiseringen på arten "mennesker".

Det er irrelevant hva du som person mener eller tror, dette er klassifiseringen vi er i. For å spesifisere så:

 

Eukaryote: En organisme som består av celler med en nukleus som er innelukket i en membran. Dette er byggestenene våre

 

Animalia: Betyr at vi består av flere eukaroyte celler. Er mer som definerer også, men det er hoveddelen.

 

Chordata: Beskriver en del attributter som har med nerver og fordøyelse å gjøre, men for å gjøre det enkelt, har med nerver i ruggraden å gjøre, samt å ha eller ha hatt en hale i en periode av eksistensen.

 

Therapsidia: Har med diverse fysiske attributter å gjøre, men jeg understreker en hovedsak, at føttene er mer direkte plassert under kroppen, i stede for å komme ut fra siden.

 

Mammalia: Trekker frem noen hovedpoeng, hår i stede for fjær/skjell, tre øreben (hammeren, ambolten og stigbøylen), melkekjertler i hunnkjønn (teknisk sett kan menn også produsere melk, vi må bare ha mye østrogen), morskake og at vi føder levende unger (med noen få unntak).

 

Primate: En underklassifisering av primater, der de som generelt fellestrekk har dårligere luktesans, mer avansert syn, bedre seteroskopisk dybdesyn, større hjerner og visse fellestrekk hva gjelder fingre osv. Primater er igjen dividert i to grupper: Prosimians og Andthropoids (simian (hvor mennesket hører til))

 

Hominidae: Er en kallse primater som er beskrevet som mennesker og alle primater i nærmere relaterte primatrer enn sjimpanser. Vi er den eneste nålevende art i denne følgen nå.

 

 

Homininae: Dette er primater som har skilt vei med orangutang. Disse er gorilla, sjimpanser og bonoboer (samme gruppe) samt mennesket.

 

Homini: Dette er "mennesker". Etter at vi skilte lag med sjimpansene (panini) blir vi klassifisert som Homini. Det er uklart hvor mange, eventuelt om noen andre arter faktisk har hørt/hører til denne nå.

 

Homo: Dette er hvor mennesker og liknende arter hører direkte til. Noen av de mer populære er Homo Heidelbergensis og Homo Neanderthalensis

 

Homo Sapiens: Endelig, der er vi. Vi er eneste gjenlevende art av grenen Homo.

 

Uansett hvordan du vrir og vender på det, vi er aper. Det er slik vi har klassifisert oss selv.

 

Det er en hel rekke med andre klassifiseringen som kan legges inn imellom de jeg har nevnt, hvor en f.eks har med det å gjøre at vi har våt nese. Men dette er hovedstegene i taksonomien vår.

 

 

 

Hva med Orang Pendek?

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Orang_Pendek

 

198418_rekonstruksi-wajah-homo-florensie

 

Grouping Cryptid Sub grouping Hominid Country Indonesia Region Sumatra Habitat Rainforest

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...