Gå til innhold

Vet du at vi er aper (primater)?


Anbefalte innlegg

Noen av disse greinene vil på et tidspunkt defineres som raser, selv om det er greiner under den.

Men det skjer også at vi må flytte definisjonen av raser flere greiner videre pga et skille mellom dem, f.eks mennesker og aper.

 

I den logikk er det da helt rett det du skriv, som er at en annen rase aper ikke kommer til å bli et menneske. Men det er det heller ingen som har stor interesse av å påstå heller.

 

Riktig. Jeg tror IHS forsøker å vike unna det evolusjonen egentlig forteller oss.

Det at man har en moderne ape og et moderne menneske, men disse har felles stamfar. Det vil si at ape ikke er ape, fordi vi har hatt et eller annet nivå av ur-ape, som begge deler.

 

Jeg tror ikke vi kommer til å få IHS til å innrømme noen felles stamfar, da vi allerede ser iherdige tegn fra ham om å unnvike dette. :)

 

 

 

Hominidae.PNG

 

 

 

325px-Humanevolutionchart.png

 

 

a3f92129f9b9bea6d04aefdb04e46143.png

 

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_evolution

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei da, først når du beviser at teorien er riktig, noe ingen har greid på 150 år.

 

Kan du bevise at teorien DIN er riktig da? Og da mener jeg noe helt annet enn en bok, eller såkalte "under"?

 

 

kjære Red Frostraven, ingen har sagt at forandringer ikke skjer, poenget er at de forandringen ikke (les ikke) fører til at ape blir menneske eller et hvilket som helst annet dyr, blir til et hvilket som helst annet dyr, skjønner du ?

 

Man knipser ikke i fingrene og vips...så blir apen til menneske. Men vi er en art av apen som har utviklet oss gradvis over lang tid.

 

Ape og menneske har like lite felles forfader som hund og katt har felles forfader.

 

Men klarer du det lille enkle som å se likheten mellom aper og mennesker?

Lenke til kommentar

Hvilken teori ? Ingen vet nøyaktig hvordan mennesket og alle dyrene har oppstått.

 

Var det ikke gud som skapte menneskene?

Kan du bevise at guden din finnes? Bevise det slik at jeg faktisk kan tro på det. Det må med andre ord være en logisk forklaring som de fleste kan kjøpe.

Endret av Maximalyd
Lenke til kommentar

Ingen kan vite, siden vi ikke har tidsmaskiner. Men ut i fra det vi har er evolusjonsteorien et veldig solidt grunnlag til å etablere en logisk og gjennomført forståelse, med veldig mye pålitelig informasjon som støtter ideen.

Nei, evolusjonsteorien er fri fantasi når du kommer til spørsmålet om hvordan mennesket og alle dyrene oppstod

Lenke til kommentar

Evolusjonsteorien hevder at et dyr kan bli til et helt annet dyr og at det er slik alle de forskjellige dyrene har blitt til.

Ah, denne diskusjonen. Nå husker jeg. Vi snakket vel med hunder som eksempel i en tidligere diskusjon.

 

Evolusjon er ikke innenfor ett dyr, men gjennom generasjoner. Ergo blir det ikke "dyr blir til annet dyr", men "dyrets avkom er et annet dyr" (skjønt vanligvis mildt sagt minimalt!).

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Ah, denne diskusjonen. Nå husker jeg. Vi snakket vel med hunder som eksempel i en tidligere diskusjon.

 

Evolusjon er ikke innenfor ett dyr, men gjennom generasjoner. Ergo blir det ikke "dyr blir til annet dyr", men "dyrets avkom er et annet dyr" (skjønt vanligvis mildt sagt minimalt!).

Du skjønner hva som menes med et helt annet dyr gris til bjørn eller katt til hund

Lenke til kommentar

Ja, men det er derfor jeg må spørre nøyaktig hva det er du tror de tror...

ok, de tror fks. at en ape kan bli til et menneske, ikke sant ? Ja, ikke med en gang, men gradvis over tid ! ikke sant ? Og det samme tror de om andre dyr, ikke sant ? Ja, ikke at de kan bli til mennesker, men et helt annet dyr enn det de utgangspunktlig er

Endret av IHS
Lenke til kommentar

ok, de tror fks. at en ape kan bli til et menneske, ikke sant ? Ja, ikke med en gang, men gradvis over tid ! ikke sant ? Og det samme tror de om andre dyr, ikke sant ? Ja, ikke at de kan bli til mennesker, men et helt annet dyr enn det de utgangspunktlig er

 

Det er jo det som har skjedd...selv om du ikke velger å tro på det. Du tror jo på en eventyrbok istedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...