code Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Hei, akkurat flyttet til Oslo, og lurer på om det finnes noen tradisjonelle sushi sjapper her. Evt hvor finner man god sushi. Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg synes lilleasia i Markveien på løkka er god, Sushi Express på Bislet er også god. Det er egentlig massevis av bra sushi i Oslo. Alex Sushi er kanskje mest "anerkjent", men den er veldig dyr. Har aldri smakt den selv. Lenke til kommentar
code Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Har sett at det er mange av dem ja. Men tenkte mere på tradisjonell, hvordan Resturanten ser ut. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Den beste sushien jeg vet om i Oslo til en relativt rimelig penge (110-140) er Samurai Sushi i Kolstadgata 17 på Tøyen. Der vet de hva de driver med og har dessuten god vegetarsushi, dersom du kjenner noen idealister som også må ha mat. Jeg synes interiøret virker klassisk japansk, om det er det du er ute etter. Ellers er jeg fast kunde hos Happy Sushi i Universitetsgata 2 (inng. Pilestredet), i Sentrum og på Sagene Sushi Deluxe i Bentsegata 2, på Sagene. På de to siste koster vel en middag 100-120, men interiøret er ikke like spennende. Endret 2. oktober 2013 av Aiven Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Nodee er det beste sushistedet jeg har spist på i Oslo. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Med andre ord har du ikke spist på Alex? Lenke til kommentar
code Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Grunnen til jeg spørr, bortsett fra at jeg digger sushi, er vel at jeg akkurat så en dokumentar om en 3-misilin stjerne sushi Resturante i Japan. Måten dem solgte sushi var så tradisjonell, og tenkte det kanskje var noe lignende i O-store-Oslo. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Grunnen til jeg spørr, bortsett fra at jeg digger sushi, er vel at jeg akkurat så en dokumentar om en 3-misilin stjerne sushi Resturante i Japan. Måten dem solgte sushi var så tradisjonell, og tenkte det kanskje var noe lignende i O-store-Oslo. Da er det nok Alex som gjelder, har ikke spist der selv. 1 Lenke til kommentar
code Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Så litt på på Alex Sushi, virker meget interessant. Men tenkte mere på: warm, small and cosy ^^ Uansett, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Rimelig sikker på at det du finner i Norge er et veeeldig godt stykke unna Jiro. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Alex sushi er veldig bra! Der er alle kokkene ordentlige sushikokker, dvs de har 7års utdannelse i faget. Har vært der ett par ganger selv, det er dyrt, men jeg syns det er hyggelig å spandere det på seg en gang i blant. Har hørt mye forskjellig ang hvor "bra" Alex sushi er, alt fra beste sushi restaurant utenfor Nippon til beste i nordeuropa, men det er uansett veldig bra og verdt en tur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå