Nordmann3 Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har nå plukka epler fra hagen og tatt ut frøene. hva skal jeg gjøre så for å få dem til å gro? på youtube viste de at man måtte ha dem i kjøleskapet noen uker før dem kan plantes? jeg trodde bare man kunne plante dem med en gang. vet noen hvordan man planter eget epletre..? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Ikke akkurat det du spør om, men jeg sier det allikevel. Hvis du til slutt har lyst på gode epler fra det epletreet så ville jeg heller foreslått å ta stiklinger fra et tre som allerede produserer epler som er gode. Da får du kloner, og eplene vil bli like som på treet du tok stiklingen fra. Hvis du sår fra frø så vet du aldri hva du får. Endret 2. oktober 2013 av multisync Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Ta ut frøene og pakk de inn i ett papir. Deretter oppbevarer du der hvor du vil egentlig Når våren kommer så legger du frøet i en potte også vanner du ved behov. Da vil du få ett lite epletre. La epletreet stå i potten gjennom hele sommeren og i august en gang så graver du ett hull i plenen og fyller hullet med god jord og planter treet ditt i jorden. Da vil du få ett fint tre. Men du må være tålmodig for det kan ta ett par år før det kanskje kommer noen få epler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå