Gå til innhold

Hardware.no med RSS feed ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
RSS Feed, hva er det for noe ?

Er ett xml document med de siste nyhetene slik at programmer kan hente ut data fra disse documentene og vise det til brukeren.

Det finnes hundrevis av slike programmer, en av dem er trillian.

Trillian "popper" opp med en liten rute nede hjoernet (slik som msn gjoer naar du faar mail) som forteller deg at feks dagbladet har blitt oppdatert.

Finnes selvfoelgelig andre bruksomraader ogsaa, som feks slik jeg har satt det opp paa en webside jeg holder paa aa lage:

Her : http://linuxkongen.net/~bergetun/linuxkong...otnet/index.php

Trykk paa linkene under :: RSS News Feed.

Lenke til kommentar
helt klart. Mangler bare at jeg lærer meg om det

bergetun: det er mulig du får en pm overlesset med spørsmål når jeg sliter som værst :)

Hhehe klart det ..

Du tenker paa RSS linkene paa siden jeg holder paa med sant ?

Jeg har bare modifisert ett php script som tok vanlig xml data fra slashdot og gjort det om slik at det kan lese RSS data hva hvilken som helst stream.

Jeg skal ta aa poste det i php forumet litt senere i dag maa bare rydde opp i litt spagetthi kode foerst..

Lenke til kommentar
Har hw.no planer om aa tilby RSS feed slik som de store internett avisene gjoer ?

Jepp, RSS-feed er underveis. Det vil si at systemet er ferdig, og Startsiden.no tar dette i bruk fra og med i dag.

Om kort tid vil vi gjøre feed'en tilgjengelig for våre lesere også (vi må bare bli enige om hvor den skal plasseres).

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Har hw.no planer om aa tilby RSS feed slik som de store internett avisene gjoer ?

Jepp, RSS-feed er underveis. Det vil si at systemet er ferdig, og Startsiden.no tar dette i bruk fra og med i dag.

Om kort tid vil vi gjøre feed'en tilgjengelig for våre lesere også (vi må bare bli enige om hvor den skal plasseres).

Mvh,

Amund

Hoeres meget bra ut :)

Mulighet for at du kan poste en link her ?

:p

Lenke til kommentar
Vi har vært i samtale lenge, i forbindelse med at vi la om til et nytt publiseringssystem informerte vi startsiden om at vi ville måtte lage en ny feed. De ba oss da lage den i et nytt format (rss), noe vi etterkom. De ble så informert om den nye feeden. Jeg fikk mail fra "vår mann" hos Startsiden senest i går, der han beklaget at de hadde mye å gjøre og ikke hadde hatt tid til å legge inn vår nye feed enda. Så nå avventer vi bare at de skal legge den inn. De har testet den og vet at den virker, men må bare overføre den fra testing til production. Håper å være tilbake der snart!

Anders Schau Knatten

Hardware.no drift

Jau! Dette er fra tråden om startsiden.no.

Url?

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...