Gå til innhold

Episoden av Mummidalen som ble for skummel og gjort ulovlig i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok kontakt med SF Norge for å forhøre meg ang. en eventuell samleboks.

Dette er svaret jeg fikk:

Hei Sjur.

Takk for mail.

Det er gitt ut 16 dvd-er med eps. I tillegg så har vi har rettighetene på 27 eps. som vil være re-mastret, som det har kommet ut 5 dvd-er à 3 eps. på. Den siste ”Jul i mummidalen” kommer ut nå i november. De øvrige 12 eps. vil utkomme i løpet av 2014/15.

Noen samleboks er ikke planlagt, da kostnaden for denne vil være relativt høy, dessverre.

mvh anne

Endret av Datasmurf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Bruker-292501

Tenk på alt vi som barn så på som de voksne trodde var barneserier men som egentlig hadde mange skumle elementer i seg slik som mummitrollet. Uff hufsa er fortsatt creepy

Tok kontakt med SF Norge for å forhøre meg ang. en eventuell samleboks.

Dette er svaret jeg fikk:

Så latterlig og skulle måtte kjøpe 16 dvder for å skaffe seg alle episodene

Blir 1584 kr, wow just wow...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Eg løp hylgråtende ut av mummidalen i Finland, da hun som spilte heksa sa hun skulle forandre meg til en frosk. Det var skummelt det. 10 år senere, og jeg husker det enda.

Skjønner deg godt jeg. Slike opplevelser glemmer en aldri. Hufsa har jeg enda mareritt av.

Jeg ble litt skuffet over "huset" til hufsa de hadde i Finland. Var egentlig bare en låve :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Bruker-292501

Så mummitrollet i dag på nrk 3, det er første gangen jeg har sett mummitrollet på over halve livet mitt:)

Asså vist du ser bort i fra når jeg drev og dubba mummitrollet for da måtte jeg jo se klippene men det tells vell ikke:) Husker det var en paradise wannabe serie i norge hvor hun ene kledde seg ut som hufsa og skremte livet av en som het adrian hihi:)

Lenke til kommentar

Eg løp hylgråtende ut av mummidalen i Finland, da hun som spilte heksa sa hun skulle forandre meg til en frosk. Det var skummelt det. 10 år senere, og jeg husker det enda.

Skjønner deg godt jeg. Slike opplevelser glemmer en aldri. Hufsa har jeg enda mareritt av.

Jeg ble litt skuffet over "huset" til hufsa de hadde i Finland. Var egentlig bare en låve :p
Jeg ble skuffet over at lille My var mye høyere enn meg.
Lenke til kommentar

Jeg fant noen episoder på Youtube og tenkte jeg skulle kose meg skikkelig, men det var helt umulig å se på. Stemmene var helt forjævlig. Jeg vet at de har spilt inn stemmene på nytt flere ganger før, men at de har gjort det enda en gang og nå med Aksel Hennie som Mummitrollet er bare helt uforståelig. Jeg har ingenting imot Aksel Hennie, men han fungerer overhodet ikke som Mummitrollet. Det er kun Trond Brænne som er Mummitrollet. Alt annet blir helt feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg fant noen episoder på Youtube og tenkte jeg skulle kose meg skikkelig, men det var helt umulig å se på. Stemmene var helt forjævlig. Jeg vet at de har spilt inn stemmene på nytt flere ganger før, men at de har gjort det enda en gang og nå med Aksel Hennie som Mummitrollet er bare helt uforståelig. Jeg har ingenting imot Aksel Hennie, men han fungerer overhodet ikke som Mummitrollet. Det er kun Trond Brænne som er Mummitrollet. Alt annet blir helt feil.

Ehm, trond var jo aldri mummitrollet men forteller stemmen, aksel hadde som jeg husker å ha lest alltid stemmen

Litt smårart å tenke på at det er Aksel Hennie som har stemmen til Mummitrollet.

Yndlingsfiguren var forvørig Snusmumrikken, mens Lille My var l'enfant terrible jeg ønsket død og begravet.

Hva mener du med i enfant? Og hun er jo bare 4 eller 5 år så blir brutalt og si du viil drepe henne

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå at den episoden er skummel for barn, men det er likevel rart hvis de velger å unngå den og ikke de episodene med Hufsa, hattifnatter og ikke minst Vinterdamen.

Jeg får fortsatt angst hver gang jeg ser den episoden.

Takk, jeg hadde ikke planer om å sove i kveld uansett... herregud, jeg husker den scenen så godt fra jeg var liten, jeg var helt fasinert.

Etter å ha sett den episoden i førsteposten så syns jeg det er rart dersom den var for gal til å bli vist. Hufsa var jo ufattelig mye verre enn den der.

Best husker jeg en episode hvor de måtte flykte unna en meteor som var på vei. Skulle gjerne ha funnet den igjen.

Lenke til kommentar

Ehm, trond var jo aldri mummitrollet men forteller stemmen, aksel hadde som jeg husker å ha lest alltid stemmen

Trond var den opprinnelige stemmen til Mummi på NRK. Svein Tindberg var forteller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt smårart å tenke på at det er Aksel Hennie som har stemmen til Mummitrollet.

Yndlingsfiguren var forvørig Snusmumrikken, mens Lille My var l'enfant terrible jeg ønsket død og begravet.

Hva mener du med i enfant? Og hun er jo bare 4 eller 5 år så blir brutalt og si du viil drepe henne

1) http://no.wikipedia.org/wiki/Enfant_terrible

2) Det var rollefiguren jeg ønsket til helvete, ingen ekte mennesker. Dummen

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

1) http://no.wikipedia.org/wiki/Enfant_terrible

2) Det var rollefiguren jeg ønsket til helvete, ingen ekte mennesker. Dummen

Jeg vet hva du mente, men det er fortsatt ikke noe fint å ønske henne død med tanke på at hun bare er ei lita jente, altså det er ikke sunt å gå rundt og ønske en karakter sunt og du trenger ikke begynne å kalle meg dum, jeg er ikke dum...

Trond var den opprinnelige stemmen til Mummi på NRK. Svein Tindberg var forteller.

Det har jeg vanskelig for å tro, trond var alt for gammel til å ha stemmen til mummitrollet. Jeg har gjort research på dette altså og trond var fortelleren, jeg kan til og med kjenne igjen stemma hans når forteller stemmen kommer opp:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...